Jump to content

Recommended Posts

Nu var det länge sedan jag var in här pga sjukskrivning som gjorde att jag var tvungen att prioritera om saker. Nu känner jag att jag är tillbaka mer och kan släppa in fler "medier" in på livet utan att det ska bli någon press. Därav kommer jag kanske inte svara på tidigare posts. Hoppas det är ok.

MEN det var inte det detta inlägg skulle handla om. Jag tänkte visa er mitt fynd jag gjorde på loppis. Denna skönhet nämligen!

IMG_6826.thumb.jpg.6e08900187b7fc0ff16fa03e1c19772f.jpg

IMG_6830.thumb.jpg.d6b2036b8819d3e93161f147f15f9aa2.jpg

MIN FÖRSTA ANALOGA KAMERA!!

Jag hittade denna för 100 kr på något som kallas shoppis. När jag såg den tänkte jag "DEN SKA JAG HA!" och köpte den. Först tänkte jag att den skulle bli perfekt som inredning men sen började jag fundera på om den kanske fungera. Nu har jag fått hjälp av Mathias som hänger här men även en som jobbar på scandinavian photo. Jag väntar nu på mitt paket att den ska komma och sedan börja testa, iih!

Jag tänkte att denna tråd blir en liten uppdatering om hur det går med den och bilderna. :D

Vad kul att du ger dig på det analoga! Hoppas den fungerar bra. Ska bli kul att se dina bilder. Ska du framkalla själv?

Just now, Mona said:

Vad kul att du ger dig på det analoga! Hoppas den fungerar bra. Ska bli kul att se dina bilder. Ska du framkalla själv?

Jag har alltid varit sugen och testa det analoga. Om den fungerar och jag finner det roligt (vilket jag tror) kommer jag nog göra det men till en början blir det nog att vända sig till fotobutiken här i Östersund och få det framkallat. :)

jättekul med analogt ju !

ett helt annat tänk när man fotar, man har ansvar för varje bild man tar.

även om fotobutiken bara tar betalt för det som lyckats, så kostar ju rullar pengar.

tror även att man utvecklas som fotograf med analogt på ett annat sätt.

med digitalt så knäpper man iväg tills det blir bra....här måste man tänka efter hur man ställt in kameran. jättenyttigt.

trist att höra att du varit dålig, hoppas du frisknar till helt och hållet och blir 'malin' igen  snabbt !  ;)

never mind vad du missat, - jag var utan internet i en månad nyss  och saknade forumet mer än forumet saknade mig, insåg jag när jag var tillbaka, hehe  :lol:

Kul, grattis tillnyförvärvet!:thumbsup:

Som sagt roligt att folk testar den gamla hederliga analoga metoden, har själv en gammal systemkamera som bara ligger och samlar damm numer. Har ju knappt tid och motivation  att redigera digitala bilder längre, så att framkalla själv skulle sannerligen vara kul men det kommer nog aldrig att hända för min del... Blir kul att se hur det går för dig framöver!:)

Om den inte fungerar lär detta bli ett nytt beroende, samla på kameror som inredning ;) hahaha!

Kul att ni känner lika som jag :D Jag ser mycket fram emot att testa detta och tänkte göra en video om det. :D 

Härligt att du är på G igen, och att du hittat en fin analog kamera!!

Hoppas verkligen att den fungerar och att du fortsätter använda det analoga. Du får hojta till om du har frågor så får vi se om jag kan hjälpa dig :)

On 2018-05-16 at 7:21 PM, Odie (Thomas) said:

Välkommen tillbaka! kul att du köpt en analog kamera, jag ser fram emot lite bilder tagna med din Olympus :)

Tack så mycket! Jag har redan börjat ta lite bilder med den :D Ska bli spännande och se hur det blir när jag får bilderna!

Grattis till trevligt kap, och ta det lugnt med allt det andra. Känn ingen press utan ta dagarna som de kommer och i en takt du känner att du orkar, det blir bäst. Skynda långsamt är en sliten klyscha men stämmer fortfarande förbaskat bra efter sjukskrivningar :)

15 hours ago, Martin said:

Grattis till trevligt kap, och ta det lugnt med allt det andra. Känn ingen press utan ta dagarna som de kommer och i en takt du känner att du orkar, det blir bäst. Skynda långsamt är en sliten klyscha men stämmer fortfarande förbaskat bra efter sjukskrivningar :)

Så himla sant så. Blir friskförklarad i mars men har sakta tagit mig an olika saker. :)