Jump to content
ToddeSwe

SPINDLAR & bara SPINDLAR!

Recommended Posts

Hittade en del spindlar idag som jag samlar i en tråd så dom som inte vill se kan helt utan risk slippa se en spindel.

1. Största jag sett sedan jag började fota men hen var jäkla skygg. Så tyvärr detta är den "bästa" av de jag han få. :(

610_1299-Redigera.thumb.jpg.5c9aeadaa26dca9e431796362c5a66b8.jpg

2.

610_1302-Redigera.thumb.jpg.eec42389b8ceaf0aa80b9f54ec3f21f1.jpg

3. Snacka om kamofluage.

610_1304-Redigera.thumb.jpg.62b3eb491e73d91e3e82dd5f5afda358.jpg

4.

610_1305-Redigera.thumb.jpg.803454e6bff8656885467ed122d4a27d.jpg

5. Markbunden spindel, snabba jäklar.

610_1291-Redigera.thumb.jpg.ca7a27d63208ad09ac353668cbbe960d.jpg

14 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Lite väl hårt ljus för att det ska bli några spännande bilder men det är ju ändock övning inför den dagen när alla förutsättningar är på topp.

Tycker detsamma och ringblixten har ingen difuser. 😏 Men ett steg i taget. 😃

Trevlig serie, gillar också vargspindeln! :thumbsup:

Om du är intresserad så finns det en grupp på fb  som heter spindelnätet. den kan man gå med i och  få svar på ganska kort tid om de flesta arter som finns, om man vill veta vad det är för nåt man hittat.

9 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Trevlig serie, gillar också vargspindeln! :thumbsup:

Om du är intresserad så finns det en grupp på fb  som heter spindelnätet. den kan man gå med i och  få svar på ganska kort tid om de flesta arter som finns, om man vill veta vad det är för nåt man hittat.

Tack Jens, jag är redan medlem. :) Fick tips från en i insektsgruppen. Men tack för tipset!

4 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack Jens, jag är redan medlem. :) Fick tips från en i insektsgruppen. Men tack för tipset!

Ok, där ser man! Har själv funderat på den där insektsgruppen men inte kommit till skott än.. Är inte så aktiv på fb så jag vet inte hur jag gör..

Fina spindlar! Visste inte att den heter vargspindel, så jag fick lära mig något nytt idag med :D Som Ulf säger så är det lite väl hårt ljus, men finfina dokumentärbilder är det! Kan du inte tillverka en diffusor själv till ringblixten? Vet inte med vad just nu, men det jag kommer på är bakplåtspapper! Vet inte om det funkar, men prova :) 

22 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Jag upptäckte i går att jag redan är med i en insektsgrupp, "Vilken insekt" heter den....:lol:

Men, kanske tittar jag in i den här också...

He he så det kan gå. 😜