Jump to content

Recommended Posts

Mumz....mycket vackert:wub:

Jag har inte heller fotat dom i år och nu känns det som att jag kan skita i det. Det här är inte ens lönt att försöka matcha:thumbsup:

Vad är det för glugg du har använt?

Otroligt vackert. Utöver att man gärna ser mer av det vackra så räcker det ju gott att gå in i slutskedet och ta lite bilder när man levererar på den här nivån. Snyggt!

Tack så hjärtligt för era uppiggande kommentarer :wub:

Jag har haft Canon 5D III och Sigma macro 180/2,8 plus vinkelsökaren! Den är guld värd vid låga höjder :D 

Som sagt tidigare, du upphör aldrig att imponera. Hur f-n lyckades du med detta konstverk? :)

Jag kan tänka mig att du tagit hundratals bilder sedan förra gången du delade ut någon här. Lite perfektionist eller? :)

Tack Todde :) 

Tja, hemligheten, om det finns någon är vinkelsökare. Jag lade kameran platt på marken och vinklade upp objektivet mot blomman. Jag hade aldrig lyckats ligga ner och ta de här bilderna och samtidigt se in i sökaren utan vinkelsökaren. Sen leker jag ibland med olika vitbalanser. Här vill jag minnas att jag använde glödlampa eller lysrör för att få fram den blå tonen i himlen. Hemligare än så är det inte :D