Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Tipset: Windows 10 appen " foton"

Recommended Posts

Upptäckte denna av en slump. Finns inbyggd i Windows 10 tror jag. Annars bara att ladda ner.  Ersätter på inget vis ett riktigt program men "sjukt" smidigt. Öppnar även rawfiler blixtsnabbt och spar sedan ner dem som jpeg. När man inte orkar hålla på. Går att manuellt justera bilden men att bara klicka " Auto" funkar bra i många fall. Den här kommer jag nog att använda från och till

Sen intressant sak,. Hittade 6 år gamla NEf filer från en D3100 jag hade. Har allltid hävdat det var en bra kamera men när jag ser bilderna imponerar de inte så mkt, Iofs hade jag bara en 18-55 kitzoom då men visst har det hänt saker på min D5300 24 mp och utan AA filter. Klart bättre bilder

Appen foto.JPG

Sen är det förstås ännu ett steg upp till dagens"monsterhus" som D850 tex. Den enorma upplösningen vore ju kul kunna delförstora i tex. 

Skall bli spännande att följa sensorutvecklingen. Tagit stora steg men det finns ännu utrymme för förbättringar. 

15 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Sen är det förstås ännu ett steg upp till dagens"monsterhus" som D850 tex. Den enorma upplösningen vore ju kul kunna delförstora i tex. 

Skall bli spännande att följa sensorutvecklingen. Tagit stora steg men det finns ännu utrymme för förbättringar. 

Ja, det blir spännande att se. Brushanteringen är ju en punkt som kan utvecklas hur långt som helst :)