Jump to content
Ulf Ekström a.k.a Himma

Träff i Köpenhamn

Träff i Köpenham  

7 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Finns det tillräcklig intresse och vilken eller vilka helger passar er bäst för en träff i Köpenhamn i så fall?

• Lördag 5/5
      2
    • Lördag 12/5
      1
    • Lördag 19/5 Pingstafton
      6
    • Lördag 26/5
      2
    • Nån annan dag typ söndagar.
      0

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 05/31/18 at 04:00 PM

Recommended Posts

Gött, då kör vi på 10:30 och utanför Tivoli.

Vad har ni för tankar om när det är dags att ta sig hemåt?

Någorlunda hyfsad tidig kväll eller väldigt sent??

3 hours ago, Cope said:

Gött, då kör vi på 10:30 och utanför Tivoli.

Vad har ni för tankar om när det är dags att ta sig hemåt?

Någorlunda hyfsad tidig kväll eller väldigt sent??

10.30 utanför tivoli blir utmärkt!

Tror ju inte att det blir sen kväll för min del i alla fall.

Så kul detta hade varit, men tyvärr det går inte :( Hoppas i alla fall att ni får en jättetrevlig dag med fint väder och många bra bilder, som ni så klart måste visa här :) 

1 timme sedan, Mathias sade:

10.30 utanför tivoli blir utmärkt!

Tror ju inte att det blir sen kväll för min del i alla fall.

Då är det spikat. 10.30 utanför Tivoli :)

Det låter bra. Är det någorlunda varmt kan man kanske strosa omkring i shorts utan att behöva frysa när det blir kväll :)

10 minuter sedan, Mona sade:

Så kul detta hade varit, men tyvärr det går inte :( Hoppas i alla fall att ni får en jättetrevlig dag med fint väder och många bra bilder, som ni så klart måste visa här :) 

Synd att du inte kan haka på. Vi får försöka åka dit fler gånger. Det tycker iaf jag :)

3 timmar sedan, Fredrik H sade:

Duktig avis på er... Jobbar ju 14-22 så jag har ju annat kul för mig :bleh:

Precis....vad går upp mot Köpenhamn när man kan köra truck på bruget :D

On 2018-05-14 at 12:06 AM, Cope sade:

Jag tänkte efter idag och kom fram till att jag också tar med en axelväska. Då jag jag ha jackan i den på dagen och kameran där när det är dags att åka hem :)

Ingen aning. Kanske strax utanför tågstationen eller framför stora ingången till Tivoli?

Jag drar mig nog också hemåt i rimlig tid, dvs inte mitt i natten eller så. Sen med tanke på att det ju tydligen är hockeyfinal så får vi väl se om det finns plats på tågen hem.

Idag gick ett tåg sönder och när värmen blev över 40 grader i kupen och man inte hade fått info efter mer än 30 min stillastående så bröt passagerarna helt enkelt upp dörrarna och lämnade, enligt artikeln de flesta ner för slänten och andra längs spåret så det blev ett rätt stort tågstopp....

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-folk-lamnar-hett-tag/

Ja, det var ju en liten miss att åka mitt VM. Och som bonus så missar jag matchen :(

Som du säger så hopas jag också att det finns plats på tågen hem....Men kan man inte köpa en T/R redan nu som dessutom är platsbiljett??

Öresundstågen har inte platsbiljetter så vitt jag vet, men det är möjligt att man kan göra det på ett tåg som går vidare. 

Kan å andra sidan bli många glada firare att fotografera så man får se det så :)

Går lite i kvalet och valet vad jag skall köra för objektiv.

50mm på min kamera blir ju drygt 75 mm så det är väl ett ganska vettigt porträttobjektiv så den får nog åka med. 

Sen har jag ju 18-135 som kommer att göra mig mest flexibel under dagen. 

Telezoomen skulle nog kunna ge mig bra bilder då jag inte är van vid street och sannolikt är mer bekväm med close-up med ett tele än ett vanligt. Å andra sidan får jag väl kanske överbrygga ovanan annars. 

Ni som har gjort det här innan... vad tror ni jag får mest nytta av på en cropkamera?

40 minuter sedan, Martin sade:

Öresundstågen har inte platsbiljetter så vitt jag vet, men det är möjligt att man kan göra det på ett tåg som går vidare. 

Kan å andra sidan bli många glada firare att fotografera så man får se det så :)

Okej, då får vi ta det som det är :)

38 minuter sedan, Martin sade:

Går lite i kvalet och valet vad jag skall köra för objektiv.

50mm på min kamera blir ju drygt 75 mm så det är väl ett ganska vettigt porträttobjektiv så den får nog åka med. 

Sen har jag ju 18-135 som kommer att göra mig mest flexibel under dagen. 

Telezoomen skulle nog kunna ge mig bra bilder då jag inte är van vid street och sannolikt är mer bekväm med close-up med ett tele än ett vanligt. Å andra sidan får jag väl kanske överbrygga ovanan annars. 

Ni som har gjort det här innan... vad tror ni jag får mest nytta av på en cropkamera?

Jag kommer bara ta med 24-70 för att hålla nere på vikten. Hade gärna haft med 70-200 då det känns som att det ger ett bekvämare arbetsavstånd. Men som sagt, jag vill inte dra runt på en massa extravikt.

Sverige spelar 15,15 och den matchen är väl slut ca 17,30-18,00 så åker vi tillbaks strax innan det så finns det nog plats eller så får vi kanske vänta till lite senare.

Tror jag tar med 24-70 och 50mm så ska jag nog klara mig.

10 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Sverige spelar 15,15 och den matchen är väl slut ca 17,30-18,00 så åker vi tillbaks strax innan det så finns det nog plats eller så får vi kanske vänta till lite senare.

Ja, och de sätter säkert in lite extratåg också, eller längre tågset. Sen vet jag att finalen har ju varit slutsåld sedan länge, vet inte hur det är med semin. Det kan ju vara att man inte kunnat köpa biljetter efter att det var klart att de gått vidare. Hur som helst, problem är väl till för att lösas har jag hört :)

12 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det låter vettigt :)

För min del så blir det bara 24-70 då jag är lite rädd för att ta ut mig om jag lastar för tungt :)

2 timmar sedan, Martin sade:

Ja, och de sätter säkert in lite extratåg också, eller längre tågset. Sen vet jag att finalen har ju varit slutsåld sedan länge, vet inte hur det är med semin. Det kan ju vara att man inte kunnat köpa biljetter efter att det var klart att de gått vidare. Hur som helst, problem är väl till för att lösas har jag hört :)

Så är det, men erfarenheten med tågproblem säger mig att dom inte lyckas lösa det denna gången heller :)

3 timmar sedan, Martin sade:

...och skulle det inte finnas några problem får vi skapa dom. :lol:

För min del blir det också bara 24-70 kommer troligen att sakna 70-200 men jag orkar inte släpa runt på det en hel dag

Cope glöm inte att ta med legitimation den här gången så går det smidigt i Hyllie:P

1 timme sedan, Cope sade:

Det låter vettigt :)

För min del så blir det bara 24-70 då jag är lite rädd för att ta ut mig om jag lastar för tungt :)

Så är det, men erfarenheten med tågproblem säger mig att dom inte lyckas lösa det denna gången heller :)

:):):) 

33 minuter sedan, Tedh sade:

För min del blir det också bara 24-70 kommer troligen att sakna 70-200 men jag orkar inte släpa runt på det en hel dag

Cope glöm inte att ta med legitimation den här gången så går det smidigt i Hyllie:P

HAHA :) Fick han inte komma in förra gången? :) 

38 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

...och skulle det inte finnas några problem får vi skapa dom. :lol:

Det brukar inte vara några problem :)