Jump to content
Robert

Tips, förslag och andra tankar om forumet

Recommended Posts

Jag skulle bli jätteglad om ni kom med lite förslag eller andra tankar om hur vi kan boosta forumet. Kanske någon funktion som ni saknar?

Har återfått som en hel massa energi och vill lägga rubbet i princip på att förbättra forumet. En sak som jag ska ordna är servercachen (behövs installeras speciell programvara) så att det laddar betydligt snabbare.

På det personliga planet så kommer det ett kameraköp nästa månad, har som lagt alla slantar på renovering av mitt nya hus. Detta medför att jag åter blir mer synlig på forumet.

/Robban

En tanke som kommer så där bara är kanske att profilen man har kunde innehålla alla bilder man har postat på forumet så man kan använda xponerat som en slags hemsida för sina foton.

På så vis kan man visa andra sina bilder och samtidigt kommer det nya människor hit och det blir fler på forumet, kanske... :)

Kanske bilderna även är lagda i olika kategorier som dom är postade i.

Jag kanske missuppfattade dej nu, dettta kanske inte alls går att genomföra med denna programvaran...

Att alla postade foton skall finnas under ens profil tycker jag känns som en funktion som nog blir mycket seg efterhand. Har hellre då en profilsida där jag väljer vilka foton som skall läggas ut (som det är idag, med Albumfunktionen).

Alla ens egna foton hittar man under profilnamn - mina bifogade filer om man skulle vilja se vad man laddat upp. 

Låter bra att du är på väg tillbaka! Vad blir det för kamera?

Skall fundera över funktioner och återkomma!

On 2018-02-23 at 9:00 PM, ToddeSwe said:

En tanke som kommer så där bara är kanske att profilen man har kunde innehålla alla bilder man har postat på forumet så man kan använda xponerat som en slags hemsida för sina foton.

På så vis kan man visa andra sina bilder och samtidigt kommer det nya människor hit och det blir fler på forumet, kanske... :)

Kanske bilderna även är lagda i olika kategorier som dom är postade i.

Jag kanske missuppfattade dej nu, dettta kanske inte alls går att genomföra med denna programvaran...

Menar du så här:
http://www.xponerat.se/index.php?/profile/1127-toddeswe/&tab=node_gallery_gallery

... fast då med en kategori för albumbilder och en annan för attachments? Tanken är att göra detta för Fotogrodan.

@Martin Jag funderar på en Sony A9 men kanske ska jag lugna mig och välja en A7R III istället då den har den funktionalitet som jag vill ha i form av fullformat samt bra 4K-inspelning. Har inte helt bestämt mig och kommer att ta mig till en bra fotobutik för att klämma och känna innan.

Jag saknar något som avskiljer när man citerar ett inlägg.

Ett streck eller att den citerade texten är tex. med ljusgrå bakgrund.

Ibland är det svårt att se var delningen är mellan citerad text och var den nya texten börjar.