Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

VARDAGSTRÅDEN

Recommended Posts

On 2018-02-19 at 12:15 PM, gerard ohman said:

TV-tips - åttan kl nio i kväll. "Måndag hela veckan" ( Ground Hog Day). Bill Murray fastnar i en evig loop, och vaknar samma morgon om och om igen. riktigt kul surrealistiskt trams !

senildement nu.....glömde totalt bort att kolla filmen ju ..asså vafan....:angry:

On 2018-02-15 at 12:32 PM, gerard ohman said:

och den lille som syns i äggkoppen på min blombild har nu fått förtroendet att flytta hemifrån och bli sin egen.

hoppas bara att den pyttelilla rottråden som växt ut klarar övergången från mjukt vatten till mindre mjuk jord. men jag ser noga till att hålla det fuktigt hela den första tiden. - detta var ju en jätteklängis som täckte hela fönstret innan jag klippte ner den och den bara tokdog av massakern. jag räddade yttersta spetsen på enda levande grenen, och detta är vad som blev kvar...fem små blad som nyss fått lite tillökning, två små små nya blad som kommer. kanske, kanske....

180214planta.jpg

denna lilla stackare fick kärlek och vattenduschar varje dag tills den slutligen bestämde sig för att livet är värt att levas tydligen. - den var ju det enda som överlevde en jätteslakt, den hade täckt ett helt fönster, och jag tog ner allt utom en kvist, men oj vad den blev chockad, dog nästan helt.

men kolla nu !

180510Växt.jpg

- och julstjärnan...det är fortfarande lite jul hemma hos mig tydligen :D

180510Julstjärna.jpg

tack Fredrik, jo växter trivs hos mig. inte så svårt egentligen, bara se till att de aldrig torkar ut.

Cope - de röda bladen är kvar från i julas, alltså inte nya blomblad. har aldrig haft en julstjärna som hållit färgen så länge.