Jump to content
Farsta (Hasse)

Fågelappar. Förslag?

Recommended Posts

Den i mitt och många andras tycke är den bästa fågelappen är "Fågelguiden". Finns numera både för IPhone och Android. fågelguiden för IPhone Väldigt bra beskrivning av resp art, möjlighet att jämföra med liknande arter, skapa egna listor med obsar m.m.

Bland det godaste jag ätit var faktiskt fasanbröst i gräddsås. Det var en viltbuffe på Stadshuskällaren. Proppmätt efter desserten men var tvungen ta om av fasanen. Kanske det godaste jag ätit ;)

Vad är det för app du har?

Fågelguiden har jag hört är suverän, men den är inte gratis tyvärr. Just nu har jag bara Kviddevitt då den är gratis, men inte jättebra. Det fanns en annan bra och gratis för ett par år sedan, men den är tyvärr borta nu.

Edit... såg nu att den heter 300 fåglar!

Finns en app som heter Merlin bird ID där man ska kunna ta ett foto av fågeln och få hjälp med artbestämningen på det viset. har haft appen ett tag men har väl aldrig provat den på riktigt så vet inte hur den är.

Angående Fågelguiden så är den som sagt inte gratis men är man lite halvhyfsat intresserad av fåglar tycker jag det är värt pengarna.

Det så är så få appar jag betalt för så det finns god marginal för några extra köp ;) Tror bara  Tuneinradio och qvisskampen är de enda faktiskt. Och en jättebra svampapp när jag hade Iphone 

On 2018-02-08 at 10:21 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kommentarer från ungdomarna i huset.

-Jo jag var på krogen i lördags men det kostade inte mer än fyra hundra så det var inte så farligt.

-7kr för en app!!!! Är dom från vettet. Aldrig att jag betalar så mycket pengar.

:lol:

400 för att gå på krogen var verkligen inte farlig :)