Jump to content
Farsta (Hasse)

Svårtv regga sig

Recommended Posts

Tipsade en person på Nikonforum som tröttnat på att det inte läggs upp bilder. Och läggs de upp blir de okommenterade. Men han har samma bekymmer som jag hade ( minns inte exakt) att det inte gick. Felmeddelande eller vad det nu var. Han blir inte medlem helt enkelt. vad göra? edit: Han uppmanas försöka igen

Hmm, det är nog ett fall för Rubbe. Jag loggar ut och försöker skapa en profil så jag ser vad som händer....

Har meddelat Rubbe. Hoppas att han tittar in inom kort och ser mitt meddelande. Annars så söker jag honom på andra sätt....

Edit: Jag fick också felmeddelande :)

Vad är det för felmeddelande man får? Jag kan inte se att det finns någon som reggat sig och inte validerat sin ansökan. Kanske personen ska kolla sin skräppost.

jag hade också besvär med att bli godkänd...men testade med att ange en annan mejl-adress, och vips så funkade det. (det fungerade med en microsoft outlook-mejladress -' namn'@outlook.com)

men jag vet ju inte om det har nån betydelse...

4 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Troligen har det varit "trasigt" länge. Själv höll jag på ett par månader ( inte hela tiden men då och då ;) ) tills Fredrik hjälpte mig ) 

Just det. Trodde det va Todde. Men det va dej jag hjälpte 

han försöker typ dagligen  men börjar nu ge upp. Undrar hur många medlemmar sidan gått miste om?

"Det verkar omöjligt att bli medlem där. Försökte nu igen. Det stod att det är problem, att jag skulle försöka igen och felkod 1364"

Nog därför senaste medlemmen kom i typ aug. Jag har berättat för många att sidan är trevlig med många duktiga fotografer men kommer man inte in på två tre försök ger man upp

Nu har det visserligen inte sen jag kom hit 2013 varit så där jättehög tillströmning av medlemmar, även om det gick lätt då att registrera sig, men visst kan vi gå miste om en och annan pga dessa problem. Men många har ju reggat sig genom åren och sen aldrig synts till alls, och då undrar jag ju varför folk reggat sig över huvudtaget..

38 minuter sedan, Fredrik H sade:

Kan väl inte vara så avancerat att man blir automatiskt  avreggad vi noll aktivitet....

Nej, det är nog inte svårt, jag syftade på min idé om ett meddelande innan man avreggas, men då måste ju någon administrera det också och skicka mail/PM. Men det går säkert också göra med automatik, om någon tar sig tid att skapa den funktionen...

1 hour ago, Jens Nilsson said:

Nu har det visserligen inte sen jag kom hit 2013 varit så där jättehög tillströmning av medlemmar, även om det gick lätt då att registrera sig, men visst kan vi gå miste om en och annan pga dessa problem. Men många har ju reggat sig genom åren och sen aldrig synts till alls, och då undrar jag ju varför folk reggat sig över huvudtaget..

Så är det ju men kan man inte regga sig står man ju utan möjlighet att delta i diskussioner och annat. En del  faller av av olika skäl som ålder eller får andra intressen därför är en smidigt reggning oerhört viktigt. Med Facebook där ute är nog varje ny medlem guld värd.

Själv sett ett par forum somna in eller vara halvvakna. Ingen rolig syn. 

...jag tog mig in på forumet till slut 2016 med hjälp av Ulf, som frågade Mona, som  -?-  !!! 
Hade hunnit börja undra om detta var en "exklusiv klubb" för fåtalet inbjudna... ;)
Har försökt göra god reklam för forumet, men vet inte heller hur många som gett upp.
Några foto-vänner/bekanta har fotosvackor eller andra livsprioriteringar f n så jag vet inte om de ens försökt det senaste.

Många "engångs-reggningar" beror ofta på otåliga som vill ha svar på en enda fråga omgående
& därför reggar sig & slänger ut den på fler ställen samtidigt.
Sen ser man dem aldrig mer. Gäller inte bara foto-forum.

Bara hålla med vad du skrev men betonar igen att man skall vara rädd om de som vill komma in. Det är en stenhård kamp. Gäller inte bara forum utan föreningsliv och annat. Jag borde ha dragit hit minst 6 stycken men vad jag kan se bara en som lyckats

Detta kanske kan hjälpa felsökning? Så här kan det upplevas:

"provat att byta både användarnam e-postadress och lösenord. Och på frågan om Sverige är republik eller monarki svarade jag monarki som jag även gjort tidigare.

Och sen kom den här texten upp:

Sorry there is a problem
Something Went wrong. Please try again.
Error code: EX1364"

Vad trist detta är att höra att det är så svårt att regga sig. Tyvärr kan varken jag eller Conny fixa detta, men jag ska också föra det vidare och hoppas det löser sig. 

Jag har tittat på vilka som reggat sig och inte validerat via mail, men det är ingen på över ett år som försökt, iaf inte som jag kan se. Om ni tipsar någon att komma med i forumet så har jag nu tills vidare tagit bort valideringskravet. Hur det blir i fortsättningen ska vi fundera på. Hör ni att det ändå inte lyckas så hojta till.