Jump to content
Cope

UE-runda!!!

Recommended Posts

Jag och Mathias har snackat lite om att jag skulle åka upp till honom och titta till lite övergivna platser som han känner till.

Därför styr jag mot Lessebo lördagen den 13/1. Tänkte åka tillsammans med min baguette kl.06:00 då det tar 2 1/2 timme att köra dit.  Dagarna är ju korta så det gäller att utnyttja dagens ljus så länge det varar :)

Finns det fler som vill haka på så går det naturligtvis utmärkt.... :)

Och finns det någon som känner till fler objekt än dom Matthias känner till i området så är ju dom platserna också välkomna att exponeras :)

Tyvärr så är jag på whiskeykryssning då men annars hade jag gärna hakat på... ^_^

Nä men det hade väl varit skoj om jag bott närmare, så även om jag inte skulle åka på kryssning så hade det blivit knepigt.. men hoppas ni får bra väder och en givande dag (vilket jag tror det blir hur som helst), ser fram emot bilder, digitala liksom analoga!:)

23 minuter sedan, Fredrik H sade:

Hmmmm... Kanska ska ta en runda hem och hänga på ;)

Det tycker jag. Säg inget utan bara smit iväg ett par timmar ;)

Hade varit kul, men man vet aldrig hur vädret blir nu, och jag vill inte köra så långt i snö och halka. Önskar er en trevlig dag i alla fall :) 

Tack, det får vi säkert :)

Mmm, vädret kan ju ställa till det en del. Vi får hoppas att nuvarande väder håller i sig :)

13 hours ago, Cope said:

Då var vi hemma igen efter en runda som startade 06.00 i morse. Trött och sliten men väldigt nöjd med rundan. Tack för en toppendag pojkar. Nu blir det ryggläge i soffan resten av kvällen tillsammans med netflix :)

Tack själva!! Det blev en lyckad dag där ljuset satte stopp för mer framfart i skogarna, men det tar vi vid annat tillfälle :)

Nu ska jag strax ut och framkalla ett par av gårdagens rullar så får vi se om något fastnade!

21 minuter sedan, Mathias sade:

Tack själva!! Det blev en lyckad dag där ljuset satte stopp för mer framfart i skogarna, men det tar vi vid annat tillfälle :)

Nu ska jag strax ut och framkalla ett par av gårdagens rullar så får vi se om något fastnade!

Skall bli spännande att se vad ni hittat.... ljuset kan väl några av er få skylla på men Conny med sitt nya monster kan väl inte skylla på ljus, är väl bara till att dra upp ISO till någon miljon eller så:D

Liten fråga angående detta lite äldre sättet att framkalla på.

Om du har en underexponerad rulle, när ser du att den är underexponerad och vad kan du göra åt det?

Jag har ju sett när man står med papper i vätska och väntar på att bilden ska komma fram, är det här man har bilderna olika länge beroende på om dom

är under eller överexponerade då? Vad mer kan man påverka när man framkallar så här?

6 timmar sedan, Mathias sade:

Då var 4 rullar framkallade, nu ska de bara torka och skannas! Mellanformatsrullarna ser lite underexponerade ut så vi får se vad vi kan klämma ur dom :)

E0ADD051-2C16-490B-B2A6-F5220B3879BD.thumb.jpeg.a2fc6962b8d372ed025b5ca972bd072e.jpeg

Jäklar, du ligger inte på latsidan :)

Jag har bara gjort en första grovrensning men ska börja ta tag i några bilder nu ikväll. :) Det är ju snart dags att gå och lägga sig igen då klockf*n ringer 05.00 imorgon :(