Jump to content
Sign in to follow this  
lillepv

Utställning

Recommended Posts

Jag har ju 15 barnbarn och ett barnbarnsbarn i slutet av Mars-18 tänkte jag ha en utställning med bilder på det härliga gänget.Utställningens namn är "från ett till tjugofem" och den är till för min stora härliga familj.Printa bilderna gör jag själv på ett Fineart papper som heter Hot press natural sedan kommer jag även att trycka inbjudan och vernissagebroschyr.När dagen är slut får mammorna plundra utställningen.Här är två av dom sexton bilderna,Felicia som är näst äldst och Alva näst yngst.

5a26def50f47d_Alva171007-3.thumb.jpg.a701090aac5416aaebfc3e5df783384b.jpg5a26df1f0475f_Felicia171111-2.thumb.jpg.06224a5e7ef28e44fd8c3be1915acae1.jpg

Vilken rolig idé:thumbsup:

Jag är övertygad om att det kommer bli succé.

Du öppnar ju starkt med visningen av dessa två bilderna:thumbsup:

Är det 85/1.8 som du har använt här?

Just now, Cope said:

Vilken rolig idé:thumbsup:

Jag är övertygad om att det kommer bli succé.

Du öppnar ju starkt med visningen av dessa två bilderna:thumbsup:

Är det 85/1.8 som du har använt här?

Tack.Visst är det 85:an jag har tänkt använda det till alla bilderna.

2 minutes ago, gerard ohman said:

fina ungar. femton barnbarn....jösses. jag har en katt.

:)

Tack.

8 minutes ago, Fredrik H said:

Riktigt bra bilder bägge 2. Kul idé med utställningen :thumbsup:

Tack.

49 minutes ago, Mathias said:

Kul ide'!! Två fina porträtt du fått till :)

Lycka till med utställningen!!

Tack.

4 minuter sedan, lillepv sade:

Tack.Visst är det 85:an jag har tänkt använda det till alla bilderna.

Kul, det är en rakbladsvass glugg som i princip bara ligger i lådan. Jag har dock inte hjärta att göra av med den :)

13 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Vilken bra idé! två fina porträtt du visar här,16 barnbarn och barnbarnsbarn det blir en stor utställning, för jag tror att du inte du nöjer dig med bara ett porträtt per barn:thumbsup:

Tack.Varje bild är ju A3 så jag får inte plats med mer än en per barn.:)

4 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Superkul idé och det har ju börjat minst sagt bra. :thumbsup: Har själv en tanke på att ta om ett foto som vi har på barnen när de var mellan 1 och 7 år med liknande kläder och miljö. Nu är de mellan 16 och 22.

Tack,det blir ju kul när familjen kan samlas också, vi är lite utspridda så det händer inte så ofta.

Försök att genomföra din idè för det är ju kul när man håller på också.

Har ägnat en bra stund åt kvällen åt att ta julkortet till i år, på våra två barn. Minst sagt en utmaning och jag är inte säker på att jag blev nöjd trots 75 foto att välja på. Det har ju varit svårt tidigare att få en unge att göra som man vill, nu skall två göra det samtidigt (6 och 2 år...).  Tog även på en kompis barn häromkvällen, om möjligt ännu värre.

Men riktigt kul idé med utställning! Jag har ju en tanke om en bok men är ju inte lika effektiv som Conny som taggar och lägger undan under året så blir så stora projekt mot slutet av året. Men vi får väl se - 2018 kanske det kommer en bok.

Tills dess hoppas jag få se mer porträttfoto som de här, för det är riktigt fina och trevliga porträtt och är helt övertygad om att det blir uppskattat!

8 hours ago, Martin said:

Har ägnat en bra stund åt kvällen åt att ta julkortet till i år, på våra två barn. Minst sagt en utmaning och jag är inte säker på att jag blev nöjd trots 75 foto att välja på. Det har ju varit svårt tidigare att få en unge att göra som man vill, nu skall två göra det samtidigt (6 och 2 år...).  Tog även på en kompis barn häromkvällen, om möjligt ännu värre.

Men riktigt kul idé med utställning! Jag har ju en tanke om en bok men är ju inte lika effektiv som Conny som taggar och lägger undan under året så blir så stora projekt mot slutet av året. Men vi får väl se - 2018 kanske det kommer en bok.

Tills dess hoppas jag få se mer porträttfoto som de här, för det är riktigt fina och trevliga porträtt och är helt övertygad om att det blir uppskattat!

Tack.Jag har faktiskt beställt en bok på Blurb tror jag får den vilken dag som helst.

1 hour ago, Jens Nilsson said:

Rolig idé, det blir garanterat uppskattat! Särskilt om bilderna håller den samma kvalitet som dessa två fina bilder har, mycket snyggt!:):thumbsup:

Ingen liten familj du har...:)

Tack.