Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Ny mobil

Recommended Posts

Faktiskt lite skoj att testa effekterna - några ut ett större urval - på samma motiv.

Denna har motsvarande 24 mm optik omräknat till sk fullformatare. Kanske i vidaste laget? Svårt få kantskärpa bla

DSC_3031.JPG

DSC_3027.JPG

DSC_3026.JPG

DSC_3029.JPG

DSC_3030.JPG

Kul med nya leksaker! :thumbsup:

Att bilderna inte blir riktigt som med systemaren är ju oftast inga stora problem, då mobilen används för min del bara som komplement och dokumentära bilder, och jag tar oftast andra typer av bilder med den. Men tycker dock att min Oneplus 3T har hyfsad kamera, även om den har mindre finesser än min tidigare Samsung s5.

Håller med. Mobilen är ett komplement. Men ovärderlig ibland när ingen annan kamera finns. Börjat använda den mer och mer som minnesanteckning. Istället för att skriva av något tex

Visst är det roligt med nya leksaker men mobilen tröttnar jag ganska snabbt på. Har jag fått den att se ut och uppföra sig som jag vill så svalnar intresset otroligt snabbt :)

On 2017-11-18 at 5:48 PM, Cope sade:

Visst är det roligt med nya leksaker men mobilen tröttnar jag ganska snabbt på. Har jag fått den att se ut och uppföra sig som jag vill så svalnar intresset otroligt snabbt :)

Så kan det ju vara, och får man den att se ut som man vill och uppföra sig som man vill, så då kommer det en uppdatering och vips är man tillbaka på ruta ett igen...<_<