Jump to content

Recommended Posts

Jag tycker dom gjorde sig bättre i s/v och nu seglar även 3 och 4 upp. Så här delar ettan, trean och fyran på vinnarplatsen:thumbsup:

Huset i första bilden var ju läckert!! De andra bilderna visar ju lite mer av stadens "baksida", vilket jag personligen tycker är läckert :)

Tycker att dessa bilder passar bättre i svartvitt än i färg som du visar i andra tråden. Favoriter blir tvåan och femman! 

Tack kamrater för att ni tar er tid att kolla på mina små alster och att ni är så snälla i era omdömen.. :)

Ja, det ligger på Storgatan mitt i stan nästan. Det var produktion där tills för bara något år sedan men nu är allt flyttat till ett industriområde strax utanför stan. Det har varit livliga debatter om vad husen ska användas till, ungdomsgård, musikcafé och flyktingförläggning bland annat.

Nice...det ser ju även ut som att det inte är helt omöjligt att ta sig in i byggnaderna. Känner du till om det finns nåt intressant där inne som är värt att förevigas på bild?

Blir rätt sugen på att styra kompassen norrut och ta mig en titt :)

17 minuter sedan, Cope sade:

Nice...det ser ju även ut som att det inte är helt omöjligt att ta sig in i byggnaderna. Känner du till om det finns nåt intressant där inne som är värt att förevigas på bild?

Blir rätt sugen på att styra kompassen norrut och ta mig en titt :)

Har inte en aning om hur det ser ut där inne nu. Jag vet att fotoklubben i Ljungby gjorde ett besök där strax innan produktionen lades ner men efter det vet jag inte vad som hänt. Däremot ligger det i ett område där det rör sig en hel del folk så att strosa runt där inne utan att bli upptäckt är kanske inte det lättaste.

Det kan jag tro när det ligger nästan mitt inne i stan. Men av bilderna att döma så verkar det ränna en del ungar där inne och smasha fönster så helt omöjligt ska det nog inte vara. Och kommer man bara in i byggnaderna så kan man nog jobba ostört en stund :)

Jag får ha det på todo-listan och försöka hitta mer objekt i närområdet ifall det skiter sig på nåt ställe :)

1 minut sedan, Cope sade:

Det kan jag tro när det ligger nästan mitt inne i stan. Men av bilderna att döma så verkar det ränna en del ungar där inne och smasha fönster så helt omöjligt ska det nog inte vara. Och kommer man bara in i byggnaderna så kan man nog jobba ostört en stund :)

Jag får ha det på todo-listan och försöka hitta mer objekt i närområdet ifall det skiter sig på nåt ställe :)

Du får tjoa till om du har vägarna förbi. :)

Just nu, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Du får tjoa till om du har vägarna förbi. :)

Självklart nåt annat finns inte på kartan :)

Känner du till andra ställen i form av övergivna bostäder, bondgårdar, fabriker och vad det nu kan vara som ligger inom räckhåll för en dagsutflykt så hojta till.

Jag ska dock ändå försöka göra lite efterforskningar för att se om man kan få fram något. Det är inte alltid man hittar något men har man tur så kan det dyka upp något :)

6 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tjoa så jag hör också!

Självklart :)

Du kanske också känner till några ställen i närområdet?

Det är rätt bra om man kan ha en 4-5 olika objekt ifall det skiter sig på något av ställena.

Vet om två ställen som är öde.

Här är huset väldigt dåligt men det står en del gamla bilar där som kanske är intressant.

Koaljung.thumb.jpg.cf50aa3f83fe3fa4c5c9767fc9fc8001.jpg

Sen hittade jag ett ställe som såg väldigt öde ut mitt ute i skogen (vid den röda ringen) när jag var ute och letade svamp för ett par månader sedan.

Karta.thumb.jpg.ee0caf02244076dcd448bd06b1546e53.jpg

Intressant....ligger den röda ringen någonstans mellan Ljungby och Alvesta??

Edit: Ser att det ligger mellan Ljungby och Vislanda nu :)

Ser att vägarna i det inringade området tar slut mitt ute i skogen. Är det där det ligger lite intressanta objekt?

Snygga konverteringar, de svartvita vinner men håller med Gerard att det är nog färg som gäller för den tävlingen..

Ettan fick mer stuns i svärtan i denna version, och nu lägger jag till den och trean till mina favoriter!:)

On 2017-11-12 at 10:51 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Vet om två ställen som är öde.

Här är huset väldigt dåligt men det står en del gamla bilar där som kanske är intressant.

Koaljung.thumb.jpg.cf50aa3f83fe3fa4c5c9767fc9fc8001.jpg

Sen hittade jag ett ställe som såg väldigt öde ut mitt ute i skogen (vid den röda ringen) när jag var ute och letade svamp för ett par månader sedan.

Karta.thumb.jpg.ee0caf02244076dcd448bd06b1546e53.jpg

Körde förbi detta senast idag och tänkte jag skulle fråga dej vem som bor/äger det. 😃

On 2017-11-12 at 9:56 PM, Cope sade:

Självklart :)

Du kanske också känner till några ställen i närområdet?

Det är rätt bra om man kan ha en 4-5 olika objekt ifall det skiter sig på något av ställena.

Önskar jag visste om något. I så fall hade jag redan varit där.