Jump to content

Recommended Posts

Kommunen har en fototävling där man ska dokumentera byggnader och i ett försök att delta så gav jag mig ut i eftermiddagens solsken. Vet inte om jag kommer att skicka in någon av dessa men här kan jag ju visa dom i alla fall. Börjar med en omgång bilder i färg för att fortsätta i en annan tråd med svart-vita varianter av samma bilder. Hoppas ni kan kämpa er igenom detta. :)

#1 Strömgatan 19

Hus.thumb.jpg.a614c66aac96566f9bf767ef57af0a16.jpg

#2 Hembygdsparkens scen

Scen.thumb.jpg.dcd35336a914eab9d7d400c503af75d9.jpg

#3 Stålgjuteriet 1

5a07782b43f9e_Stlet.thumb.jpg.55972b5060e61115d30fae9e274750a6.jpg

#4 Stålgjuteriet 2

5a0778292fb6d_Stlet2.thumb.jpg.9de33e0ff3984fffe418dea4ccbd2c0d.jpg

#5 Gamla bilprovningens fordonsvåg

5a07782d7154e_Vgen.thumb.jpg.deb73ed97c6748b5a1c3f00686c809b0.jpg

Jag tycker du har skött dig bra. Huset i den första bilden är riktigt pampigt och det blir vinnaren i denna serien.

Jag hade dock gärna sett mer från gjuteriet som verkar vara stängt men ändå öppet ;)

Man borde kanske åka norröver en dag det passar och gå på upptäcktsfärd :)

jag tror att färgbilderna har bättre chans i en tävling som kommunen utlyser.

och första är väl ett privathus, så jag vet inte om de kan ta med det.

scenen är ju självklar, likaså fordonsvågen. även första på stålgjuteriet. - den andra med trasiga fönster är nog fel för tävlingen.

jag menar, de är nog ute efter dokumentation i första hand, och inte konstnärliga aspekter eller fototekniska. då funkar rena tydliga informativa foton bäst.

tror jag da.....men jag har ju fel varannan gång om allting, så..:lol:

Gillar allt väldigt mkt. Har ju också vissa band till orten. Mina farföräldrar bodde i en numera riven villa på Olofsgatan. 

Ljungby, liksom bla Falköping, vann väl ett tveksamt pris för många år sedan. Fel tyckte jag 

Veldig sjovt først at have set dem i sort hvide også bagefter i farver som jeg mest normalt er til..men her tror jeg faktisk at de er bedst i sort hvide ..lidt mere interessante tror jeg ...

Tack ska ni ha för era tyckande och gillande. :) Även om jag personligen tycker bättre om de svart/vita så är det färgbilder jag kommer att lämna in till tävlingen.

Hasse: Olofsgatan ligger väldigt nära Stålgjuteriet, hembygdsparken och Strömgatan så misstänker att dina farföräldrar har sprungit runt i kvarteren när det begav sig

1 minut sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Tack T. Det ligger utmed ån mitt i stan. Granne med hembygdsparken, elverket och biblioteket.

När lades detta ner? Känns som jag har varit där och lämnat gods när jag körde lastbil ... känner inte till något av de ställen du räknar upp. :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

När lades detta ner? Känns som jag har varit där och lämnat gods när jag körde lastbil ... känner inte till något av de ställen du räknar upp. :)

Det var 2014 eller 2015 som verksamheten flyttade till systerfabriken på industriområdet nordväst om stan.

Fint dokumenterat alla bilderna! Jag faller nog mest för nr 4 som jag tycker har ett intressant komp, fin svärta och fina färger :)

Har du valt någon av dessa till tävlingen?