Jump to content
ToddeSwe

Skogsbild som redigerats en del

Recommended Posts

Fin skärpa och fint taget. Man blir sugen att kliva in i bilden = bra betyg. Eftersom den ligger på en kritikersida. Kanske något för mkt grönt. På min skärm alltså. Men det är ett gränsfall. Det är rätt häftigt när det gröna slår emot en också. Mer smaksak än kritik

Det här såg trevligt ut. Tycker att stenarna i förgrunden tillför men färgen på mossan och granarna längst bort i bilden ser lite blå/cyan ut. Vill du att vägen ska se längre ut kan du sätta dig på huk eller till och med lägga dig ner för att få ett lägre perspektiv.

15 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Fin skärpa och fint taget. Man blir sugen att kliva in i bilden = bra betyg. Eftersom den ligger på en kritikersida. Kanske något för mkt grönt. På min skärm alltså. Men det är ett gränsfall. Det är rätt häftigt när det gröna slår emot en också. Mer smaksak än kritik

Tack! Jag gillar när jag SER det gröna :) Jag tror inte jag uppfattar det gröna som ni gör så jag kanske överdriver det på grund av min färgblindhet ...

1 timme sedan, Himma sade:

Det här såg trevligt ut. Tycker att stenarna i förgrunden tillför men färgen på mossan och granarna längst bort i bilden ser lite blå/cyan ut. Vill du att vägen ska se längre ut kan du sätta dig på huk eller till och med lägga dig ner för att få ett lägre perspektiv.

Tack, men dom har rätt färg på den andra bilden. Jag satt på huk, men kanske ska lägga mig ner då. :)

Just nu, Cope sade:

Ligg bara inte så länge att du somnar :D

men inte somna ... :) ska köpa ett liggunderlag så jag KAN om jag VILL. :)