Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Kvällspromenad B/W handhållet

Recommended Posts

Tror många är lite rädda att fota på fri hand när mörkret faller. Med dagens sensorer och gärna ett lite ljusstarkare objektiv ( hade ett 1,8 här) sällan några problem att fota nästan som på dagen. Testa :) ( fast ljus behövs ju ändå men inte så mkt som man kanske tror)

DSC_2351 (1600x908).jpg

DSC_2346 (1600x1067).jpg

Det funkar ju hur bra som helst. Det visar du här. För egen del har jag nog tusan aldrig varit ute och fotat på fri hand i stadsmiljö efter solens nedgång. Det borde kam kanske göra då det som sagt funkar hur bra som helst.

Håller med Fredrik angående ettan. Den gillas lite extra:thumbsup:

17 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Med din nya monsterkamera och rätt optik kan du fota nere i valven i gamla stan med hyfsade slutartider :) 

Haha...det vet jag inte om den mäktar med. Men det ska bli roligt att se vad den kan prestera :)

On 2017-10-11 at 11:43 AM, Cope sade:

Haha...det vet jag inte om den mäktar med. Men det ska bli roligt att se vad den kan prestera :)

Ja, det tycker vi också... ser fram emot vad du kan leverera med den! Är själv grymt sugen men sparar nog mig till 7D mark III som ryktas komma nästa år. Hoppas bara att den hamnar i rimligt pris och inte når halvvägs till månen :)

9 timmar sedan, Martin sade:

Ja, det tycker vi också... ser fram emot vad du kan leverera med den! Är själv grymt sugen men sparar nog mig till 7D mark III som ryktas komma nästa år. Hoppas bara att den hamnar i rimligt pris och inte når halvvägs till månen :)

Det är kul med nya prylar. Och jag hoppas du slår till med en uppgradering då det som sagt är en rolig upplevelse att bekanta sig med nya hus. Hoppas mitt hus kommer nu i veckan även om jag har svårt att tro det......