Jump to content
Cope

Affinity Photo!

Recommended Posts

10 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Intressant :confused0006: priset gör det mycket lockande.

Tack för tipset.

Det var så lite :)

Jag tycker själv det är lockande och undras om jag inte ska slå till en dag och se vad det är. 500:- är inte så mkt att i värsta fall slänga i sjön. Det har man ju gjort många ggr :)

Dessutom finns det en hel del guider på youtube också och det är ju bra :)

Det är säkert ett fullgott alternativ om man vill ha ett bra redigeringsprogram, men nu har jag ju relativt nyligen skaffat Ps och Lr och bridge, och behåller nog det. Men annars hade jag säkert kunnat nappa på detta...:)

För egen del använder jag bara ps för att putsa till det sista på mina tonemappade bilder. Så jag överväger att byta men jag måste testa det först :)

Nu har jag avslutat min prenumeration på Adobes programsvit. Känns helt okej att sluta gynna dom :)

Vilka åtgärder som tas nu har jag inte riktigt bestämt men Affinity Photo ligger rätt bra till. Det lilla jag använder PS kommer nog Affinity Photo tillgodose mina behov :)

Alltid skönt hitta ett alternativ. Så du menar att detta klarar allt du behöver?  Om vi nu talar Nikon öppnar den Nef filer direkt eller behöver du göra om den till något innan?

Jag tror den öppnar nef filer också. Tyckte mig se det någonstans i all hast. Men det ska jag inte ha den till. Den ska bara ersätta lite lagerjusteringar i PS. Råkonverteringen gör jag fortsättningsvis även i Capture One :)

Jag använde i princip bara PS till mina tonemappade bilder där jag justerade lyster, nivåer, och kontrast samt skärpa. Det behöver man inte betala över 1200:- om året för :)

Och dom tonemappade bilderna tar jag fram i Photomatix så där är inte Capture One inblandad alls :)