Jump to content
Sign in to follow this  
Robert

Flytt till annan server - 26:e September

Recommended Posts

Flyttar över Xponerat på tisdag nästa vecka till min andra hyrda server för att säkerställa att den inte påverkas av min husflytt. Fiber är beställd men blir inte aktiverad förrän första kvartalet nästa år.

26 September blir det ett avbrott men förhoppningsvis går det relativt smärtfritt. Tar ner den vid lunch, 12, och sedan är det en del som ska ominstalleras så räkna med ett par timmar för säkerhets skull.

Jättebra jobbat. Verkar bara jag som haft stora problem att ladda upp bilder och länkar? Felmedd "200". Spelar ingen roll om jag byter weblläsare eller använder mobilen- Samma sak. Står och tuggar och sedan  kopplas sidan ner. Men så plötsligt funkar det ett tag. Eftersom bara jag är drabbad måste vara något hos min leverantör av bredband tänker jag. Mobilen uppkopplad på wifi

6 timmar sedan, farsta sade:

Jättebra jobbat. Verkar bara jag som haft stora problem att ladda upp bilder och länkar? Felmedd "200". Spelar ingen roll om jag byter weblläsare eller använder mobilen- Samma sak. Står och tuggar och sedan  kopplas sidan ner. Men så plötsligt funkar det ett tag. Eftersom bara jag är drabbad måste vara något hos min leverantör av bredband tänker jag. Mobilen uppkopplad på wifi

Ungefär det problemet har jag också, i bland så försvinner hela sajten och det står att websidan kunde ej hämtas , men då uppdaterar jag sidan och då kommer den tillbaka. Laddar jag upp bilder så brukar ungefär hälften av bildserna strula så jag får ladda upp dom flera gånger. Särskilt när jag markerat flera för uppladdning, går ofta lite bättr om jag tar en och en...

7 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ungefär det problemet har jag också, i bland så försvinner hela sajten och det står att websidan kunde ej hämtas , men då uppdaterar jag sidan och då kommer den tillbaka. Laddar jag upp bilder så brukar ungefär hälften av bildserna strula så jag får ladda upp dom flera gånger. Särskilt när jag markerat flera för uppladdning, går ofta lite bättr om jag tar en och en...

Jag tror att du ska redigera exifinformationen och ta bort allt där det står Canon så blir det säkert lättare. :lol:

Retsamt, vi har problem med routern, trodde att det var den det berodde på kanske, men då tyder det mesta på att just detta problem beror på något annat. Har ny router, måste bara ta mig för att byta den...