Jump to content
Jens Nilsson

Testar länka från flickr

Recommended Posts

Tänkte återigen prova att länka från flickr, det är en sida jag inte använder så flitigt men tänkte försöka ändra på det. Om jag kommer i gång nån gång med lite seriös fotografering vill säga...<_<

Har ju glömt bort alla tips sen senast så nu försöker jag igen med en gammal bild. Vet inte om detta funkar, men det visar sig..

https://flic.kr/p/q4EqbV

Just nu, Cope sade:

Snyggt jobbat Jens. Både med länkningen och med getingen:thumbsup:

Tack Cope, trägen vinner, eller nåt...:lol:

Getingen har nog setts här tidigare men man glömmer ju så lätt...!:)

Härlig geting! Vet inte vad man skall använda här? Känner mig lika bekväm med Flickr som att direktposta. 

Direktpostning innebär att bilden måste tas ner en del och ger inte samma utrymme att zooma. Men kvalitén duger ändå med råge

Å andra sidan då jag inte betalar Flickr så tror jag ni alla bara kan se mina bilder i 2000x någonting som max? Inte säker på det. Hursomhelst mig spelar det ingen roll. Råd mig!  

Tack för gillandet av getingen farsta!:)

Som regel postar jag förminskade bilder från hårddisk, för fotar jag ett helt gäng bilder från en fototur eller en massa insekter hemifrån tomten också för den delen, så kanske en eller två av 50 hamnar på flickr för min del, men kanske att jag visar 8-10 bilder här i en enda tråd. Då känns det smidigare med direktpostningen. På flickr hamnar bara bilder som jag är lite mer nöjd med än andra, och är det då någon speciell bild jag vill visa så som ett större panorama som förstörs så mycket av att förminska till forumstorlek, ja då kan det ju vara bra att kunna länka. 

Däremot måste jag börja använda flickr mer än jag gör, har glömt bort det emellanåt. Har väl å andra sidan inte haft så mycket att lägga upp där heller...:lol:

Så något råd har jag inte, var och en gör ju som det känns bäst för en själv!

7 hours ago, Mona said:

Hur gjorde du Jens? Har också glömt..

Hoppas det är ok att svara i Jens ställe :huh:

Klicka på bilden du vill länka.

Under bilden till höger har du 5 "knappar"

Klicka på den 3'dje

Du får upp en ruta som säger "share 1 photo to"

Klicka på "BBCode"

Välj storlek och kopiera hela länken.

Klistra in länken i ditt inlägg.

Ta sedan bort allt bakom och framför (img) typ detta: (img)blablablablabla(img)

Det är inte vanliga parenteser men ser som kantiga sådana.

Simsalabim och bilden kommer så fort du postar inlägget. :)

1 timme sedan, Fredrik H sade:

Hoppas det är ok att svara i Jens ställe :huh:

Klicka på bilden du vill länka.

Under bilden till höger har du 5 "knappar"

Klicka på den 3'dje

Du får upp en ruta som säger "share 1 photo to"

Klicka på "BBCode"

Välj storlek och kopiera hela länken.

Klistra in länken i ditt inlägg.

Ta sedan bort allt bakom och framför (img) typ detta: (img)blablablablabla(img)

Det är inte vanliga parenteser men ser som kantiga sådana.

Simsalabim och bilden kommer så fort du postar inlägget. :)

Vill man se bilden i inlägget innan man postar det så kan man välja förhandsgranska så ser man hur det kommer att bli efter postning.

1 minut sedan, farsta sade:

Hmm. jag tar inte bort något. BBCode funkar direkt för mig

Det gjorde inte jag heller men gör man inte det så kommer det med lite text och länkar efter bilden.

Sitter i Norrland med mobilen, nu så jag kan inte testa just nu men jag tog inte heller bort något när jag postade getingen.

Jag klickade på pilen för att dela och då kom det upp en ruta där man antingen kunde klicka på en länk bestående av text, vilket jag gjorde i första inlägget.

Eller då väljer jag alternativet open in url (eller vad det nu stod) och då öppnades bilden i egen flik. Därifrån kopierade jag bildadressen och la in i inlägget. Då visas bilden på getingen, men jag fick inte med någon text?

Kan dom ha ändrat nåt på Flickr eller spelar det någon roll vilken webbläsare man har kanske? Jag kör Chrome både hemma och på jobbet, och även i mobilen men där blir det ju annorlunda...