29 posts in this topic

Vilka härliga motiv du har hittat. Underbar natur med fina speglingar i vattnet. :star: Har du mönstrat på båten och ska ut i Europa och skövla nu eller?

Vilket härligt motiv.

Förstår verkligen att du tog den här bilden.

Var hittade du detta skeppet??

35 minutes ago, Himma said:

Vilka härliga motiv du har hittat. Underbar natur med fina speglingar i vattnet. :star: Har du mönstrat på båten och ska ut i Europa och skövla nu eller?

Skövla hvad mon det betyder ?? ;) :) Jeg skal bestemt ikke ud at sejle i den..men fine var de...der var ikke nogen mennesker at se nogen steder..ved ikke hvad og hvor de var ..

Just now, Fredrik H said:

Vilket härligt motiv.

Förstår verkligen att du tog den här bilden.

Var hittade du detta skeppet??

Tak ...det er fra et sted der hedder Bjørkedal Vest Norge i nærheden af Stryn Olden lidt nord for Stryn ..hvis du ved hvor det er henne ?

3 hours ago, sanne said:

Skövla hvad mon det betyder ?? ;) :) Jeg skal bestemt ikke ud at sejle i den..men fine var de...der var ikke nogen mennesker at se nogen steder..ved ikke hvad og hvor de var ..

Skövla=härge

13 hours ago, ToddeSwe said:

Wow! Var finns dessa?

Jättebra bilder!

Takker mange gange :)

11 hours ago, Odie (Thomas) said:

Vackra båtar i en vacker natur:thumbsup:, tänk att de seglade så långt med dessa båtar.

Ja må have været noget hårdt ..:)

14 hours ago, Himma said:

Skövla=härge

Tænkte du om jeg skulle bygge sådanne en båd ??

22 hours ago, sanne said:

Tænkte du om jeg skulle bygge sådanne en båd ??

Nja jag tänkte mer om du skulle ut och segla på haven och leva som en viking. :D

39 minutes ago, Himma said:

Nja jag tänkte mer om du skulle ut och segla på haven och leva som en viking. :D

Nu forstod jeg dig :D:D nej det duer jeg vist ikke til ...er bange for havbunden ;) :) Der er vist ikke meget vikinge over mig ..

Himma likes this

Det är en fin båt på ett vackert ställe! Jag har själv varit här. Två fina bilder :)

Du har lagt bilderna för kritik, vad är det för slags kritik du vill ha? Om bilderna hamnat i fel grupp så kan jag flytta dem :)

2 hours ago, Mona said:

Det är en fin båt på ett vackert ställe! Jag har själv varit här. Två fina bilder :)

Du har lagt bilderna för kritik, vad är det för slags kritik du vill ha? Om bilderna hamnat i fel grupp så kan jag flytta dem :)

He he...ja altså jeg kunne ikke lige huske hvordan man satte billeder ind..det var så lang tid siden sidst..ja det må du da godt ..:) takker for kommentar..har du været i Bjørkedal ?

3 hours ago, sanne said:

He he...ja altså jeg kunne ikke lige huske hvordan man satte billeder ind..det var så lang tid siden sidst..ja det må du da godt ..:) takker for kommentar..har du været i Bjørkedal ?

Jag lade bilden i landskap! Jo, jag har varit där och sett skeppet. Vi har åkt väldigt mycket i Norge, både kors och tvärs, så jag kan inte komma ihåg alla platser, men jag minns tydligt det här skeppet och landskapet omkring. Ska se om jag kan leta upp en bild :) 

Fick leta ett tag bland alla Norgebilder, men här är skeppet, om det nu är samma. Fick tyvärr inte med hela masten! Det är i alla fall samma plats. Undrar om dom inte byggde vikingaskepp där? Jag kan i och för sig minnas fel om det.. Tagen 31 maj 2011. 

När jag tittar på dina bilder så saknar jag ledningarna i luften. Du kan ha stått i en annan vinkel kanske, eller så har du klonat bort dom :) 

IMG_8149_1200px.jpg

sanne likes this

9 hours ago, Mona said:

Fick leta ett tag bland alla Norgebilder, men här är skeppet, om det nu är samma. Fick tyvärr inte med hela masten! Det är i alla fall samma plats. Undrar om dom inte byggde vikingaskepp där? Jag kan i och för sig minnas fel om det.. Tagen 31 maj 2011. 

När jag tittar på dina bilder så saknar jag ledningarna i luften. Du kan ha stått i en annan vinkel kanske, eller så har du klonat bort dom :) 

IMG_8149_1200px.jpg

mona.thumb.jpg.669bc589fbd55cf0e359f09e0bdfff29.jpg

Lidt sjovt at se..men der var altså ikke nogen ledninger i luften i sidste uge :-) sjovt at vi har stået samme sted faktisk..og vandet var vist ikke stille da du var der..der er kun ledninger forneden har ikke klonet nok væk i de øverste billeder heller.. :)

Lidt sjovt at se..men der var altså ikke nogen ledninger i luften i sidste uge :-) sjovt at vi har stået samme sted faktisk..og vandet var vist ikke stille da du var der..der er kun ledninger forneden har ikke klonet nok væk i de øverste billeder heller.. :) Glemte lige en Nordmand sagde til mig at de bygger de skibe der og det skulle være nogen af de allerdygtigste i Norge 

Mona likes this

On 17/7/2017 at 0:16 PM, Ida.P said:

Såå fina bilder Sanne!!:wub:

Tack Ida  :)