Mona

Snapseed

6 posts in this topic

Detta är bara ett test! Har fått igång gamla paddan och kopplat ihop den med kameran för att föra över RAW filer till appen Snapseed för att testa hur det funkar. Och ja, det funkar, den tar RAW! Samma sak kan man göra till iPhone. Vet inte om det funkar på android. Vill ni ha möjligheten så får ni skaffa riktig mobil och padda😂

Gick lite banans med olika filter bara för att det går🤗

image.jpeg

Detta blir användbar när man inte har tillgång till dator. Tyvärr går det inte att välja så många storlekar, så denna är inte förminskad till forumformat, men det kan man ju göra i andra appar om man vill!

Mathias och ToddeSwe like this

Snapseed är gudsgåva till mobiler. Använder alltid den för redigering i mobilen, så enkelt och många funktioner! :D 

Mona likes this

Installerade nyss Snapseed och det verkar ju vara en lovande app för mobilbilder :)

Det är dock inget jag kommer koppla ihop råfiler med. Då kopplar jag hellre den bärbara datorn till kameran och sköter arbetet i Capture One :)

Jag har haft Snapseed i många år nu, men tror inte den alltid tagit RAW filer. Jag tänker inte använda den för seriösa redigeringar, men kul att ha möjligheten om man är på resande fot. Vi åker ju ofta på bilsemester, och när man sitter bredvid är det kul att ha något att göra :) Jag har ingen bärbar dator...

Mathias och ToddeSwe like this

Har också använt mig av Snapseed både på paddan och ifånen. Helt suverän app. Tror jag testade att föra över bilder från kameran och redigera i paddan när vi var i Rom, men vid närmare eftertanke så var dessa nog i jpeg och inte RAW.