Jump to content
Farsta (Hasse)

4K skärm och nytt graffekort. Nån som testat?

Recommended Posts

Så här är det mina vänner. Jag har en grav hjärnskada som gör att jag inte kan släppa fel och problem förrän jag har gått till botten med dom.

Därför ringde jag Benq och kollade vad det var som felade. Felet är känt och Benq har på en högre nivå underrättat Microsoft om problemet då det är hos dom felet ligger.

Problemet kommer att lösas. Frågan var om det blev förr eller senare och hon hoppades på förr :)

Hon sa också att får inte jag heller det att fungera så skulle jag höra av mig igen. Därför är det kanske av vikt att alla som har problem hör av sig till dom så att påtryckningarna till Microsoft inte klingar av.

Hon sa även att man kunde själv också höra av sig till MS för att trycka på lite samt kanske få lite tips osv....

Så imorgon slår jag Bill Gates en signal :D

24 minutes ago, Cope said:

Så här är det mina vänner. Jag har en grav hjärnskada som gör att jag inte kan släppa fel och problem förrän jag har gått till botten med dom.

Därför ringde jag Benq och kollade vad det var som felade. Felet är känt och Benq har på en högre nivå underrättat Microsoft om problemet då det är hos dom felet ligger.

Problemet kommer att lösas. Frågan var om det blev förr eller senare och hon hoppades på förr :)

Hon sa också att får inte jag heller det att fungera så skulle jag höra av mig igen. Därför är det kanske av vikt att alla som har problem hör av sig till dom så att påtryckningarna till Microsoft inte klingar av.

Hon sa även att man kunde själv också höra av sig till MS för att trycka på lite samt kanske få lite tips osv....

Så imorgon slår jag Bill Gates en signal :D

Jag har också varit i kontakt med Benq idag dom tyckte jag skulle göra en felanmälan av skärmen och det ska jag göra nu.

Toppen...då får vi se vad som händer:thumbsup:

Jag har dock sett att vissa användare har fått nya skärmar men tyvärr inte förbättrat resultat. Men vi får hålla tummarna:thumbsup:

On 2017-12-05 at 12:41 PM, A-L sade:

Ett krux med att shoppa nytt/senaste vad gäller t ex kameror/bildskärmar
är att det nästan alltid drar med sig merkostnader för att uppgradera dator/datorkapacitet/hårdvara/programvara/m m... :rolleyes:

Det gäller ju nästan all teknik oavsett vad det är, men det är nog huvudet på spiken vad det gäller just detta; Ny kamera kräver bättre objektiv, ger större filer kräver bättre datorhårdvara - bättre kamera levererar bättre bilder och då vill man ha bättre skärm för att verkligen göra fotona rätta :) 

Jag felanmälde ju min bildskärm och i formuläret skulle jag skriva serienummret men det blev inte godkännt så jag plåtade skylten och skickade med som en bilaga.

Kan någon förklara hur man skriver S/N nummret på bilden nedan?

S-N.thumb.jpg.166312c0e9ed11c515932d925f6bbe18.jpg

7 minutes ago, Fredrik H said:

Jag googlade och hade skrivit: ET64H01899SL0

Vad jag såg så ör det Noll som har ett streck över sig.

EDIT. 

Såg ju att det även finns ett "T"????

Tack

18 minutes ago, Cope said:

Funkade det nu lillepv?

Jag lyckades ju felanmäla igår så jag har inte provat.

Vet du om man kan registrera skärmen så kan jag prova där.

12 minuter sedan, lillepv sade:

Jag lyckades ju felanmäla igår så jag har inte provat.

Vet du om man kan registrera skärmen så kan jag prova där.

Nä, det känner jag tyvärr inte till.

Nu vill BenQ att jag ska skicka in skärmen.

Nu funderar jag på vad jag kan tjäna på att ha en skärm som kan kalibreras när jag ändå känner mig nöjd med spyder5 och dess programvara.

Vad tycker ni?Ska jag vara nöjd med skärmen som den är eller blir det bättre om jag skickar in den?:wacko:

Hmm....jag hade nog skickat in den även om jag kanske inte tror att det är nåt fel på den. Eller rättare sagt, jag hade skickat in den för att eventuellt få problemet löst:)

För även om det går bra att kalibrera den med Spyders mjukvara så sägs det ju av experter att det är bättre att hårdvarukalibrera.

Men det är jag det :)

Edit: Jag hade med andra ord gjort det som krävdes för att komma tillrätta med problemet oavsett var felet ligger. Och tillverkaren hade fått bestämma vad som skulle göras :)