Jump to content
ToddeSwe

Gatubilder från Växjö 2017

Recommended Posts

Hepp!

Tog lite bilder idag men får inte "känslan" för någon utom polishuset även då det känns lite krystat för jag räknade inte med att behöva "räta" upp den eftersom den var så låg. :)

Har lite svårt att "se" objekt i stadsmiljö om det inte är hemskt påfallande eller udda.

Sorry om antalet överstiger med 3 bilder.

1.

DSC_3496.jpg.d0498b839cb5bcc8c07d62f3257351e7.jpg

2.

DSC_3500.jpg.5a7a05d912551924e69aaedb76a1e17f.jpg

3.

DSC_3502.jpg.ac920a16d7956b12ce18129b455c765e.jpg

4.

DSC_3504.jpg.4a3e1ba01692285bf7a0106330e779fe.jpg

5.

DSC_3505.thumb.jpg.0eb42cee2947756b1139138f1b5ec548.jpg

.6

DSC_3506.jpg.be0d501e1b09b2ebf5d93687aa4ec0a8.jpg

7.

DSC_3507.thumb.jpg.144402e0fe6ec1b44bf634d8b9cc3bf4.jpg

1 timme sedan, Cope sade:

Jag gillar flertalet. Det är väl bara 2, 6 och 7 som är lite intetsägande i mina ögon.

Ja helt rätt! Snöade in på Å:et på väggen men det blev platt fall. Fast som dokumentärt foto kanske det skulle funka. 

Önskar att jag kommer att träna upp detta seendet med tiden. Att man ser utan kameran att bilden kommer att bli bra vore ju guld. 

Men vad skönt det var att få klicka igen. 

2 hours ago, ToddeSwe said:

Ja helt rätt! Snöade in på Å:et på väggen men det blev platt fall. Fast som dokumentärt foto kanske det skulle funka. 

Önskar att jag kommer att träna upp detta seendet med tiden. Att man ser utan kameran att bilden kommer att bli bra vore ju guld. 

Men vad skönt det var att få klicka igen. 

Ja, det är sannerligen inte lätt att alltid få ut det man har i huvudet. Men övning ger ju färdighet så det är bara att kämpa på :)

Ja, jag kan förstå det. Det var ju ett tag sedan jag själv var i farten men jag känner dock inte något sug efter det heller. Men imorgon ska jag iaf iväg på en liten minirunda innan det är dags att ta tag i renoveringen igen :)

36 minuter sedan, Cope sade:

Ja, det är sannerligen inte lätt att alltid få ut det man har i huvudet. Men övning ger ju färdighet så det är bara att kämpa på :)

Ja, jag kan förstå det. Det var ju ett tag sedan jag själv var i farten men jag känner dock inte något sug efter det heller. Men imorgon ska jag iaf iväg på en liten minirunda innan det är dags att ta tag i renoveringen igen :)

När jag tex var på Öland så "såg" jag vilka bilder jag skulle ta innan jag tog dom. Men i stan så är det svårare för mig att "se" vad som blir bra. :)

Jag har sådant driv för att lära mig så jag försöker komma iväg eller ta med mig kameran på jobbet så mycket jag kan. Och nu när man inte har några "bekymmer" mer så har man ju mer tid över att göra som man vill. :)

Synd bara att man är färgblind men jag tror jag kan uttrycka mig ändå så det räcker när jag väl behärskar kameran.

Ja, att vara färgblind gör ju inte saken bättre. Mens som väl är så påverkar det ju inte bildseendet.

Vad kostade det förresten med rengöringen?

56 minuter sedan, Cope sade:

Ja, att vara färgblind gör ju inte saken bättre. Mens som väl är så påverkar det ju inte bildseendet.

Vad kostade det förresten med rengöringen?

Jag får helt enkelt lita på kamerans sätt att hantera färgerna. Och om jag lyckas fixa bilden jag får av dej sen så kanske jag kan använda filter men mitt fotande hänger inte på filter. 

625:- kostade det. 

13 hours ago, ToddeSwe said:

Jag får helt enkelt lita på kamerans sätt att hantera färgerna. Och om jag lyckas fixa bilden jag får av dej sen så kanske jag kan använda filter men mitt fotande hänger inte på filter. 

625:- kostade det. 

Just det....det hade jag glömt. Ska fixa fram en bild till dig inom kort. Det kan jag lova nu när det mest är småpill kvar här hemma :)

Helt okej pris då dom antagligen inte bara rengör utan dom justerar nog lite här och där om behov finnes :)

1 minut sedan, Cope sade:

Just det....det hade jag glömt. Ska fixa fram en bild till dig inom kort. Det kan jag lova nu när det mest är småpill kvar här hemma :)

Helt okej pris då dom antagligen inte bara rengör utan dom justerar nog lite här och där om behov finnes :)

Det är lugnt med bilden!

Ja fast jag ser att det ligger lite småskräp kvar. Ska ta upp detta med fotobutiken på måndag. :(

1 minute ago, ToddeSwe said:

Det är lugnt med bilden!

Ja fast jag ser att det ligger lite småskräp kvar. Ska ta upp detta med fotobutiken på måndag. :(

Hmm...det var kanske inte så proffsigt:(

11 minuter sedan, Himma sade:

1 och 4 tilltalar mig mest bland dessa bekanta motiven. Våga gå mycket närmare på Askelyckan och fånga folket så blir bilden troligen bättre. Samma med femman, kom närmare. I övrigt håller jag med Cope om 2, 6 och 7. :)

Det är ju det där med att ta plats. Och inkräkta på follks privatliv. 😃

Tack!!

9 timmar sedan, farsta sade:

Tycker jag. Skall till släkten i Ljungby i sommar och då blir det en sväng till Växjö

Ska försöka komma ihåg det imorgon.