Jump to content
Jens Nilsson

Jens egna utmaning

Recommended Posts

Jag beundrar dig verkligen att du har kämpat med dina utmaningar snart ett helt år! Du får Xponerats hedersmedalj för det! Riktig fina dörrar och grindar, samt ljuslyktor. Jobblyktan har nästan lite Ikeastuk :D Enkelt och funktionsdugligt :) 

9 timmar sedan, Mona sade:

Jag beundrar dig verkligen att du har kämpat med dina utmaningar snart ett helt år! Du får Xponerats hedersmedalj för det! Riktig fina dörrar och grindar, samt ljuslyktor. Jobblyktan har nästan lite Ikeastuk :D Enkelt och funktionsdugligt :) 

Tackar och bugar Mona!:)

Ja jag kan väl nästan också känna att jag har gjort mig förtjänt av en medalj, det har varit en lång resa som kändes kul och inspirerande i början men efter ett tag mer som ett tvång. Men tjurig som jag kan vara i bland så ville jag inte ge upp, även om jag gjort det enkelt för mig mot slutet. Ansträngde mig mer för seriösa bilder i början tycker jag. Hade jag gjort en ny liknande grej hade jag nog valt ett annat upplägg. 

Men nu blir det ingen mer utmaning på ett bra tag, har lite andra projekt liggandes i bakhuvudet som jag ska försöka ta mig an i stället.:)

Hmm, jag kanske ska ta ett prat med Ikea, det lät som en affärsidé...:D:y15:

Gillar ljuslyktan i 182:an!! Helt otroligt att du kämpat dig igenom ett helt år, det är start jobbat :thumbsup: Håller själv på att utföra årets xponeratjulkalender med film och tycker det varit svårt att hitta på motiv vissa dagar.

15 minuter sedan, Mathias sade:

Gillar ljuslyktan i 182:an!! Helt otroligt att du kämpat dig igenom ett helt år, det är start jobbat :thumbsup: Håller själv på att utföra årets xponeratjulkalender med film och tycker det varit svårt att hitta på motiv vissa dagar.

Tack Mathias! Ja jag kan ju konstatera att jag haft lite ups and downs, men nu är det snart över!:)

6 timmar sedan, Fredrik H sade:

Fina bilder, Hade aldrig orkat med din utmaning.

Riktigt bra jobbat. :thumbsup:

Tack för det Fredrik, roligt att höra, det värmer! Ja det har varit jobbigt men snart är jag fri, fri för andra projekt!:)

Puh, mitt i julstöket (? vi har det relativt lugnt?) så måste jag ju skicka in veckans bilder, blev inte så många som jag hoppats på, de flesta jag tog höll inte måttet för att ens kunna visas...

Men här är veckans temabilder på temat julbelysning:

1.

IMG_4121rm.thumb.jpg.c2d455725d74b8a4e84736a2b7f5087a.jpg

2.

IMG_4119rm.thumb.jpg.637f77031a29034b0d5f144ffe2b2ff9.jpg

3.

IMG_4117rm.thumb.jpg.65ff66abcd3de00d2f26fb9174fcae65.jpg

4.

IMG_4116rm.thumb.jpg.4496ef062fb99ee8410eb10a698d722c.jpg

Yes, nu har jag bara en vecka kvar av denna utmaning, och nästa veckas tema är så fantasilöst som skumpa/drycker...

God jul på er samtliga!:)

On 2017-12-22 at 6:47 AM, Jens Nilsson sade:

Haha, tack för det, ja en resa har det sannerligen varit...:lol:

Det förstår jag! Jag kämpar för att få ihop till din utmaning om 7 dagar du gav mig :D 

Tack mina vänner! 

Veckans tema är ju skumpa/drycker, och det kan se lite illa ut då det bara blev alkohol-drycker, men det är på nåt sätt roligast att fota såna drycker. Plus kaffe men det blev inga såna bilder, och för att göra det enkelt för mig har det bara blivit mobilbilder, snabbredigerade i snapseed.:)

1.

rps20171231_211539.thumb.jpg.621ae0f3fa0410db92f2d2fbb5da29dd.jpg

2.

rps20171231_211413.thumb.jpg.821fd197a02a764f0efc953103530f6f.jpg

3.

rps20171231_211435.thumb.jpg.9a1d401eb1a508cf111c77876724706f.jpg

4.

rps20171231_211352.thumb.jpg.bb09c5aa1d5cb6c72075c5a14d7ea82c.jpg

Så där ja, nästa veckas tema är....INGENTING ALLS!!! JAG ÄR FRI, HURRA...!!!:D

Äntligen är det över, tack alla för trevliga kommentarer och gillanden. Det här var ett projekt jag inte kommer att göra om, åtminstone inte i denna form.:)

Har mamma på besök så jag har varit osynlig här under julen, och hinner inte kommentera nåt just nu men jag får passa på att önska er alla ett gott slut och ett riktigt gott 2018!:thumbsup::drapeausuede::party:

Snyggt jobbat Jens. Jag gissar att du inte gjorde annat än och drack dig igenom hela nyårsafton :D

Dessutom så vill jag ge dig en stor eloge som har tagit dig igenom denna utmaning. Jag hade nog hoppat av efter 4-5 veckor :)

Mycket väl utförd utmaning du har tagit dig igenom. :thumbsup: Tveksamt om jag hade orkat en sådan sak men man kanske skulle ha en lista på ett tjugo-trettio olika teman som ska genomföras under ett år. Det blir ju inte lika bundet och tvunget att ske en viss vecka utan man skulle kunna beta av flera teman under en kortare tid och även tillåtas att ha ett uppehåll då och då.

18 timmar sedan, Cope sade:

Snyggt jobbat Jens. Jag gissar att du inte gjorde annat än och drack dig igenom hela nyårsafton :D

Dessutom så vill jag ge dig en stor eloge som har tagit dig igenom denna utmaning. Jag hade nog hoppat av efter 4-5 veckor :)

Tack så mycket Cope!:thumbsup:

Nä det blev ett jäkla drickande...:lol:

De första veckorna gick det rätt bra, då var det fortfarande kul, men det gick tyngre med tiden...

17 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Mycket väl utförd utmaning du har tagit dig igenom. :thumbsup: Tveksamt om jag hade orkat en sådan sak men man kanske skulle ha en lista på ett tjugo-trettio olika teman som ska genomföras under ett år. Det blir ju inte lika bundet och tvunget att ske en viss vecka utan man skulle kunna beta av flera teman under en kortare tid och även tillåtas att ha ett uppehåll då och då.

Tack så mycket Ulf! :thumbsup:

Det har varit en pärs kan man säga, men i bland är jag tjurig och envis. Men skulle som sagt aldrig göra om det igen i den här formen, och nu blir det nog ingen utmaning på ett tag. Har lite andra projekt i huvudet som jag försöker jobba med, men det är mer långsiktigt och kanske kommer det någon bild här vad det lider, har dock ingen aning om när och i vilken utsträckning det blir. Kanske blir det inget alls...:D

9 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Skam till sägandes har jag inte förrän nu förstått vidden av projektet. Fantastiskt. Kollat bakåt..Fina bilder. De sista speglade skumpa/drycker fint

Jag förstod inte heller vidden av detta projekt från början...:lol: 

Tack för kommentaren, kul att det gillades!:thumbsup: