Jens Nilsson

Jens egna utmaning

249 posts in this topic

Jag fick som nämnts en idé  tidigare om en egen  utmaning för mig själv om typ en bild eller flera med ett nytt tema varje vecka. Har än så länge bara teman för ca 14 veckor, klurar på fler. 

Har absolut ingen ambition att fylla precis  varje veckas tema men ska göra mitt bästa. 

Denna vecka var det snö/is och tyckte att det passar ju bra när jag är ledig och uppe i Norrland. Men tiden har varit knapp och det fick bli två snabba mobilbilder i dag innan vi åker vidare och vecka 1 är till ända. Lekte lite med dom i snapseed oxå. :)

rps20170107_121957.jpg

rps20170107_121926.jpg

Men vi stackare nere i Skåne som har 5 flingor på gräsmattan.  Hade lite vitt i morse men nu regnar det bort.  

EDIT:

Såg ju att det va Din utmaning.

Snyggt Jens!! Kul att du kör på med ett projekt, kanske det som behövs för att hålla kameran varm :)

Gillar verkligen dina svartvita konverteringar!!

3 hours ago, Fredrik H said:

Men vi stackare nere i Skåne som har 5 flingor på gräsmattan.  Hade lite vitt i morse men nu regnar det bort.  

EDIT:

Såg ju att det va Din utmaning.

Ja just denna är min egna, behöver nåt att försöka hålla motiveringen i gång... 

Men  det hindrar ju inte andra att göra samma sak... ;) 

2 minutes ago, Mathias said:

Snyggt Jens!! Kul att du kör på med ett projekt, kanske det som behövs för att hålla kameran varm :)

Gillar verkligen dina svartvita konverteringar!!

Tack Mathias,  kul att du gillade dom! :)  Ja jag vill försöka åtminstone  att hålla ångan uppe med fotandet, kanske missar jag nån vecka i bland och i bland kanske  jag uppdaterar  med två eller flera veckors tema i samma inlägg,  men ska försöka göra det i denna tråd! :) 

Mathias och Himma like this

Framförallt den första tyckte jag var bra.:thumbsup: En ännu större utmaning vore att ta samma tema i augusti också.:lol:

Jens Nilsson likes this

Snyggt! Norrland levererar som alltid med snö, ja, och du med bilder! :) Kul projekt-ide du har! Ser fram emot resterade veckor! :thumbsup:

Jens Nilsson likes this

1 hour ago, Himma said:

Framförallt den första tyckte jag var bra.:thumbsup: En ännu större utmaning vore att ta samma tema i augusti också.:lol:

Tack Himma, gillade också den första men störde mig lite på sparken i övre högra hörnet... ville dock inte flytta den då jag ville ta den andra som dom stod i den orörda snön. Tänkte inte på att ta bilderna i omvänd ordning... :D

1 hour ago, Danne said:

Snyggt! Norrland levererar som alltid med snö, ja, och du med bilder! :) Kul projekt-ide du har! Ser fram emot resterade veckor! :thumbsup:

Tack  Danny,  ja en del snö fanns det här! :) Ska göra mitt bästa i fortsättningen! :)

1 hour ago, lillepv said:

Intressant utmaning med en riktigt bra början.:thumbsup:

Tack  tack lillepv! :) 

Kul med en egen utmaning! Det borde jag med göra!

Den andra bilden gillar jag skarpt! Riktigt kul att få se några sparkar, det var inte igår! Snygg konvertering också :)

Ska bli kul att se vad du har för utmaning nästa gång :)

3 hours ago, Mona said:

Kul med en egen utmaning! Det borde jag med göra!

Den andra bilden gillar jag skarpt! Riktigt kul att få se några sparkar, det var inte igår! Snygg konvertering också :)

Ska bli kul att se vad du har för utmaning nästa gång :)

Kul att det gillades Mona, nä sparkar ser man inte ofta sen vi flyttade till Stockholm,  och numera åker vi inte upp till  Norrland  så mycket på vintrarna heller. Vad som står på listan nästa vecka har jag inte  i huvudet  just nu, men  har i åtminstone en lista så nåt är det i alla fall!  Åker hemåt i morgon, då får jag ta tag i det! :)

2 hours ago, malinhalvarsson said:

Fina bilder Jens! Otroligt smart med att sätta upp lite utmaningar. Det ska bli kul att få följa dom :) 

Tack  Malin, ja jag kände att jag behöver nåt projekt dom inte är allt för svårt men änå tvingar mig att tänka lite och jobba fram lite motivation! :) 

Suveränt tänkande.  Bra sätt att uppmuntra sig själv att verkligen gå ut och ta sina bilder. Även om om man är i en svacka.  Tycker vi skulle namnge sina egna utmaningar just som Jens gjort. Tack Jens.  För uppmuntran :thumbsup:

Jens Nilsson likes this

Bra idé Jens. Ska bli roligt att se vad du går omkring och klurar på :)

10 hours ago, Cope said:

Bra idé Jens. Ska bli roligt att se vad du går omkring och klurar på :)

Ja vi får se hur jag lyckas , kommer säkert att missa nån vecka men då kan jag ju alltid flytta fram det temat längre fram eftersom  listan inte är full än. Denna veckas tema är "kurvor". Vet inte hur jag tänkte där.... :D

Mona likes this

Apropås utmaningar - har ni sett 365foton.se ?

Om inte annat så kan man ju bläddra i deras tema-lista om egen fantasi/inspiration tryter... ;)

5 hours ago, A-L said:

Apropås utmaningar - har ni sett 365foton.se ?

Om inte annat så kan man ju bläddra i deras tema-lista om egen fantasi/inspiration tryter... ;)

Nix, den tror jag inte att jag sett. Får titta in där...

18 hours ago, Jens Nilsson said:

Ja vi får se hur jag lyckas , kommer säkert att missa nån vecka men då kan jag ju alltid flytta fram det temat längre fram eftersom  listan inte är full än. Denna veckas tema är "kurvor". Vet inte hur jag tänkte där.... :D

:lol::lol:

1 hour ago, Fredrik H said:

En kurvig snögumma??

Kanske det, så blöt snön är nu kan jag nästan göra en stående S-kurva av snön...:)

Vecka 2 : Kurva /Kurvor

Vet inte om jag hinner med fler bilder denna vecka, temat var knepigt då man jobbar och det är mörkt när jag är ledig. Tog dessa i morse på vägen till jobbet, garderar med dom  även om dom inte blev så lysande.  Får se om det dyker upp fler...

1.

IMG_1510rm.jpg

2.

IMG_1511rm.jpg

malinhalvarsson, A-L och Mathias like this

5 hours ago, Martin said:

Tvåan Jens, Tvåan! Upp med den på väggen!

Kul att den uppskattades, men undrar just om min sämre bätt...  andra hälft tycker likadant...:D

4 hours ago, sanne said:

Nå noget sne ligger der jo nord på ..fine billeder..hvor koldt var det ? :)

Jo det var snö i Norrland, om det är dom två första bilderna du tänker på. Det var olika kallt, men på torsdagkväll förra veckan där uppe hade vi ca -28 grader.

Dom två sista bilderna är hemma i Stockholm, eller rättare sagt i Haninge söder om stan och då var det nog runt 0 grader. Men här hade det snöat flera gånger när vi var i Norrland så det var mer snö här än där uppe.:)

Kul att se hur du tacklar utmaningen, i vecka 1 så faller jag för bild 2 med sparkstöttingar och i vecka 2 är också bild 2 bästa bilden, alla fint konverterade. :thumbsup::thumbsup: