Jump to content
Kirsten

Även en usel bild kan förtjäna lite pyssel ;-)

Recommended Posts

När jag hugad sällskapade Mona häromsistens vid Tjörnbrons brofäste så försökte jag mig på att få en fin bild på bron men lyckades bara få halvmediokra bilder (suck!) eller oskarpa bilder....
En bild konverterade jag av misstag till s/v och tyckte att den nog inte såg så tokig ut ändå ;-)

Lade sedan till bilden på månen som jag fotograferade samma kväll men positionerade den där jag ville ha den och skalade om den. Som extra effekt och för att jag blev så grymt besviken på att det var mulet i fredags vid månförmörkelsen ( partiell sådan tror jag det var) så skapade jag en liten förmörkelseeffekt med hjälp av min trogna vän PS! 
Får man göra så !? Tja, nu är det gjort  ;) !

post-1114-0-14394700-1474361019_thumb.jpg

Tycker att du fått till det riktigt bra, snygg förmörkelse! :thumbsup:  :thumbsup:

Personligen kanske jag hade gjort månen mindre, men bara kanske..  Nu är jag så dålig på att klippa och klistra så jag hade nog varit utan måne... :D  :D

När jag hugad sällskapade Mona häromsistens vid Tjörnbrons brofäste så försökte jag mig på att få en fin bild på bron men lyckades bara få halvmediokra bilder (suck!) eller oskarpa bilder....

En bild konverterade jag av misstag till s/v och tyckte att den nog inte såg så tokig ut ändå ;-)

Lade sedan till bilden på månen som jag fotograferade samma kväll men positionerade den där jag ville ha den och skalade om den. Som extra effekt och för att jag blev så grymt besviken på att det var mulet i fredags vid månförmörkelsen ( partiell sådan tror jag det var) så skapade jag en liten förmörkelseeffekt med hjälp av min trogna vän PS! 

Får man göra så !? Tja, nu är det gjort  ;) !

attachicon.gifTjörnbron s-v med måne DSC_6581-Återställd.jpg

Snyggt jobbat :wub:  :wub:

Tycker att du fått till det riktigt bra, snygg förmörkelse! :thumbsup:  :thumbsup:

Personligen kanske jag hade gjort månen mindre, men bara kanske..  Nu är jag så dålig på att klippa och klistra så jag hade nog varit utan måne... :D  :D

Hehe, du och jag borde nog sitta tillsammans i skolbänken :)

Klart man får göra så! Det är fritt att skapa vad man vill! Tycker det blev en väldigt lyckad bild av en misslyckad (dina ord) ;) Kanske att jag skulle gett månen pyttelitet mer ljus nertill. 

Tack för sällskapet, det var en fin kväll :)

Tack för alla kommentarer och konstruktiv kritik  :) !
Har hörsammat era synpunkter och här kommer ett nytt försök....ökad kontrast, mindre måne och ljusare ovansida.

post-1114-0-43824700-1474408079_thumb.jpg

Det blev i mitt tycke bättre med en aning mindre måne, men det mörka på toppen av månen kunde gärna varit kvar, och bara ljusat upp en pytteliten aning i botten. Men det är kanoners så här också :)  :thumbsup:

Det blev lite mystik när bilden är i s/v. Snyggt jobbat Kirsten  :thumbsup: