Jump to content

Recommended Posts

Om inte månen är den ska så går den lyckligtvis att flytta på ;-) ....jag vill ha en egen måne som jag kan sitta på....!
(Båda bilderna tog jag samma kväll och vi var bra modiga som vågade stanna så länge Mona och jag! Ramberget är inte alltid så gemytligt nattetid....)

post-1114-0-44401500-1474312672_thumb.jpg

Riktigt snyggt spakat,superfint! :thumbsup: Du får gärna göra en måne till mig oxå! Skicka den bara till "ovanför Haninge", det blir bra! ;)

Tack Jens :-) !

Kan tyvärr inte skicka månen men ni lär ha chans till norrsken inatt såg jag på ett astroforum - det toppar ju månen :D !

Tack Jens :-) !

Kan tyvärr inte skicka månen men ni lär ha chans till norrsken inatt såg jag på ett astroforum - det toppar ju månen :D !

Jo Norrsken är ju inte fy skam, men än så länge kommer det för sent på natten, mörkret infinner sig för sent helt enkelt. Orkar inte vara uppe sent på vardagarna då jag stiger upp 04,45. Men enligt min app i mobilen var det bara ett KP-index på 2 i går kväll, och 3 i morse. Det brukar behövas ett index på 5 för att det ska synas här mig veterligen. Sen kanske inte appen är 100 % tillförlitlig heller, men det var dessutom molnigt så möjligheten att se Norrskenet var nog minimal skulle jag tro... :)

Äkta eller inte spelar ingen roll, det var väldigt fint gjort.  :star:  :star:  :star:

Tack Himma  :) ! Månen är äkta men var just inte på den platsen då utan mer till vänster ur bild  ;)

Jo Norrsken är ju inte fy skam, men än så länge kommer det för sent på natten, mörkret infinner sig för sent helt enkelt. Orkar inte vara uppe sent på vardagarna då jag stiger upp 04,45. Men enligt min app i mobilen var det bara ett KP-index på 2 i går kväll, och 3 i morse. Det brukar behövas ett index på 5 för att det ska synas här mig veterligen. Sen kanske inte appen är 100 % tillförlitlig heller, men det var dessutom molnigt så möjligheten att se Norrskenet var nog minimal skulle jag tro... :)

Molnigt är bra för nattsömnen  ;) !

Den blev grymt fin Kirsten  :wub:  Fattar inte att jag missade det blå ljuset på Liseberg och de tre tornen. Det kanske visade sig när jag vände kameran åt andra hållet! Tycker det är kul att vi flyttar våra månar där vi vill ha dem :D 

Att vara ute på kvällarna på lite skumma ställen med dyr utrustning är väl egentligen inte så smart, så det är tur vi har försvarsspray att ta till  :P Tur att vi har varandra :wub: När du gick före och lös upp vägen med ficklampan var jag redo och hade fingret på sprayen  :D  

Den blev grymt fin Kirsten  :wub:  Fattar inte att jag missade det blå ljuset på Liseberg och de tre tornen. Det kanske visade sig när jag vände kameran åt andra hållet! Tycker det är kul att vi flyttar våra månar där vi vill ha dem :D

Att vara ute på kvällarna på lite skumma ställen med dyr utrustning är väl egentligen inte så smart, så det är tur vi har försvarsspray att ta till  :P Tur att vi har varandra :wub: När du gick före och lös upp vägen med ficklampan var jag redo och hade fingret på sprayen  :D  

Tack Mona :D  du tog en massa andra fina vyer och man hinner ju inte ta bild på allt!

Det var nog inte så farligt där vi var- rädslan kan vara den största fienden ;)  vad det gäller utrustning så kan jag nog inte räkna min till den dyra kategorin men vill ju för den skull inte bli av med den. Men ett teleobjektiv är ju ganska tungt om man nu skulle behöva försvara sig ;-) 

Men visst är det bra att vara två och mycket roligare med sällskap! :ahh: