Mona

Liten kaka!

23 posts in this topic

Idag blev det lite bakat och övning på matfoto!

En browniecheesecake  :P

2:3

post-821-0-15779000-1469913767_thumb.jpg

4:5

post-821-0-96733100-1469914155_thumb.jpg

Vilket format tilltalar er mest?

(Strunt i formaten -  ro hit med kakan! ;)  :nyam: )

Kan inget om matfoto (heller), men spontant säger jag 4:5 - kakan känns "närmare".

& kanske att skeden skulle placerats på annat sätt.... :confused0006:

Så läckert det ser ut. Håller med om 4:5 som det bästa formatet.  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup: Tur att du inte bjöd in mig till denna för då hade du inte hunnit fotat den förrän den hade varit uppäten. :nyam:

Och den här har du mage att visa mitt i natten när kistan fullkomligt skriker efter godsaker :nyam: :nyam: :nyam::wub:

Och då jag inte är som dom andra så tycker jag att 2:3 känns bäst. Men det fick jag klura lite på innan jag bestämde mig då båda är riktigt bra :thumbsup: :thumbsup:

Så läckert! Det smakade säkert utmärkt :)

Vad det gäller bilderna gillar jag ettan mer då det blir lite mera luft runt!

Är det ett träbord det står på eller vad har du för underlag?

Vilken tortyr du utsätter dina vänner för 'se men inte smaka' :nyam: , Jag tycker att formatet 4:5 är det bästa, kakan kommer mer i blickfånget. Som vanligt ett fint matfoto. :thumbsup:

Kul att den föll er i smaken :P Konstaterar att det blev 3-3 i formatvalet, så utslagsrösten faller på mig, och jag väljer nog 4:5 efter mycket velande! Jag älskar ju det formatet och använder det ofta till alla slags motiv.

Mathias, det är ohyvlade bräder jag köpt för att göra en skiva för matfoto. Har tänkt att måla dem, men har inte bestämt färg ännu. Några förslag någon? 

Kul att den föll er i smaken :P Konstaterar att det blev 3-3 i formatvalet, så utslagsrösten faller på mig, och jag väljer nog 4:5 efter mycket velande! Jag älskar ju det formatet och använder det ofta till alla slags motiv.

Mathias, det är ohyvlade bräder jag köpt för att göra en skiva för matfoto. Har tänkt att måla dem, men har inte bestämt färg ännu. Några förslag någon?

skulle jag måla dom så hade jag valt vitt. Om du inte har bråttom så låt dom ligga ute i väder och vind i några år så blir dom grå... eller så köper du bara järnvitriol (reserverar mig för stavfel) så målar du med det och det blir grått och ser gammalt ut på en gång. Men som sagt, skulle jag välja färg så blir det vitt... :)

Jag gillar 2:3 mest sedan vill jag ge extrapoäng till bildredigeringen. :)

Tack! Jag har använt mig av en preset i LR, och slutredigering i PS :)

skulle jag måla dom så hade jag valt vitt. Om du inte har bråttom så låt dom ligga ute i väder och vind i några år så blir dom grå... eller så köper du bara järnvitriol (reserverar mig för stavfel) så målar du med det och det blir grått och ser gammalt ut på en gång. Men som sagt, skulle jag välja färg så blir det vitt... :)

Hehe! Njae, jag vill inte vänta så många år, men kan ju kolla upp det där järnet! Tänkte först turkos, det kan vara fint, men samtidigt blir man begränsad, så grått är en annan färg som går till det mesta. Men även vitt är bra! Sen vill jag kanske inte ha det heltäckande, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Bets kanske?

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Fast struktur har ju träet redan! Eller menar du på något annat sätt? Hur blästrar man? Kanske lite överkurs för några fotobräder  :D

Visst har dom struktur och blästring skulle bara öka den. Blästrar gör man med en blästrrpistol, tryckluft och fin sand eller små glaskulor.

Jag tycker dom funkar perfekt som dom är!!

Visst har dom struktur och blästring skulle bara öka den. Blästrar gör man med en blästrrpistol, tryckluft och fin sand eller små glaskulor.

Då var det overkill! Jag nöjer mig med färg av något slag :)

Jag tycker dom funkar perfekt som dom är!!

Jag låter kanske ena sidan vara naturell :)

Sen har du ytterligare ett alternativ, ta en gasolbrännare och bränn ytan lite. Kan också vara snyggt till vissa saker och luktar gott dessutom... :y15:

Himma likes this

On 2017-07-17 at 0:19 PM, Ida.P said:

Gud vad god den ser ut att vara:wub::thumbsup:

Tack snälla Ida :wub: