Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

Tack för era glada tillrop! Dagen flöt väl på ganska bra, tror jag fick i runda slevar drygt 190 bilder men då är ju vissa av "testbildkaraktärer" och en del tagna under förberedelserna innan gästerna kom. Jag har dåligt med erfarenhet av såna här fotoevenemang, så efter att ha testat olika inställningar och programval så valde jag en ISO på 2000 inomhus och fotade i manuellt läge och justerade i regel endast exponeringen. Gick väl hyfsat i de flesta fall men i bland gick det lite för snabbt och missade att justera men tror att de flesta bilder går rädda i efterbehandlingen.

Efterbehandlingen av bilderna har jag fått tillstånd att åka hem i dag mitt på dagen för att kunna göra, så för första gången har jag fått betalt för att fota men även jobba hemifrån blir premiär för mig...:lol:

Blev dock inga bilder från festen på kvällen, fanns inget önskemål om det. Så jag får nog behålla min vanliga lön. I bästa fall...

On ‎2018‎-‎09‎-‎14 at 10:29 AM, Farsta (Hasse) sade:

Skönt att det gick bra. Fördelen med att slippa fota festkvällen är ju att man kan ta ett glas själv :) . De få gånger jag har fotat har jag valt att vara helt nykter. Dyr utrustning osv.

Jo det har du rätt i. Och de gånger man hunnit ta något glas och försöker fota så stämmer inte inställningarna i kameran överens med ens egna tankar...:rolleyes:

Och på allmän begäran Toddes önskemål kommer nu här ett litet smakprov på mingelbilderna på firmans 60-årskalas...

Många ryggar blir det, men det var inte lätt att hitta bra vinklar med så mycket folk som dessutom står i grupp och samtalar eller tittar på våra produkter...

Väljer att posta dom här i stället för i en egen tråd, även om det blir några stycken...:)

1. Här stövlar några av de första gästerna in, lokalen är ny och fortfarande under uppbyggnad så våra hyresgäster har inte flyttat in ännu, så festlokalen är väldigt provisoriskt byggd. Finns inte ens takbelysning ännu.

1.thumb.jpg.42c129d69b4ba677068d817509c8aba0.jpg

2.Lite välkomstdrinkar, som för övrigt delas ut av Grillproffsen...

2.thumb.jpg.eef5a893615fb228b4a49eb9a27fa19e.jpg

3. En tidslinje med bilder från företagets historia.

3.thumb.jpg.54f9ba81690863712f289e2b49654193.jpg

4. Grillproffsen bjöd (eller ja, vi bjöd är väl egentligen det rätta uttrycket...) på wraps till lunchminglet för våra gäster, men även vi anställda. Det hade blivit lite felberäkningar så vi har ätit wraps flera dager efteråt... På kvällen då det var fest för oss och våra respektive så grillades det entrecote, av kött från Närke. Hur gott som helst!:thumbsup:

4.thumb.jpg.b11b69349dcc4a72f67bd31af73103c6.jpg

5. En av vår styrelses medlemmar, en äldre herre bosatt i London var naturligtvis här, han är nån slags guru för firman....

5.thumb.jpg.15ebec5de20e1a182a60ad45c10f18d4.jpg

6.Lystring till VD-tal. Vill inte visa upp någon bild på det, då jag inte är säker på hur reaktionen skulle bli om det kommer fram...-_-

6.thumb.jpg.770df3ac3182f16907142433ce433818.jpg

7. Lite rundvandringar blev det naturligtvis, här vid nitningen när vi nitar eller numer skruvar i hop hakar och hävarmar på våra snabbkopplingar.

7.thumb.jpg.c8fe707b8654e1509ab84d8fb2db7a32.jpg

8. Vår hemmabyggda punktsvetsrobot "Lille Ville" med sin skapare till höger fick en del uppmärksamhet...

8.thumb.jpg.88924ae405402ada6b2eebb1d3d37160.jpg

9. Chiefen berättar lite om vår lampa, RL 40. Tidigare modell RL 30 bestod av halogenlampor men är nu utbytt mot ledljus.  Dessa lampor kan ses på master och brandstationer där dom har höga torn. Vi har någon konkurrent i landet men deras görs i plast men våra är förutom lampglaset gjorda i rostfritt och är således tåligare. Tror vi är rätt stora just på den marknaden...

9.thumb.jpg.c35e291f74a2b58683705967e5f8f11c.jpg

10. Avslutar med några av blommorna vi fick... ser kanske inte så mycket ut, men tror det kom ca 190 gäster under dagen.

10.thumb.jpg.bfd8f75f288d1b408a6d57e191f2bbc1.jpg

För den som orkade titta och läsa igenom dessa bilder så tackar jag för titten!:)

va coolt ! första finast, med förväntansfulla grabbar på väg in i en blå inramning.

(och festen kan ju fotas med mobilen, om det händer nåt dråpligt, eller bara är fint rent allmänt)

bra jobbat Jens. riktigt imponerad. B)

9 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det där måste de blivit väldigt nöjda med! Bra jobbat!

Tack Hasse, jag tror dom blev rätt nöjda faktiskt!:)

7 timmar sedan, gerard ohman sade:

va coolt ! första finast, med förväntansfulla grabbar på väg in i en blå inramning.

(och festen kan ju fotas med mobilen, om det händer nåt dråpligt, eller bara är fint rent allmänt)

bra jobbat Jens. riktigt imponerad. B)

Tack så mycket Gerard, roligt att höra!:)

3 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Bra jobbat Jens! kul att se hur ni hade det på jubileet :thumbsup:

Tack för det Thomas!!:)