Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

Tack Cope och Ulf! :)

Ja vi hoppas på det bästa, en besiktningsman kommer och gör en bedömning på fredag, vi får se vad hon kommer fram till.

Ja visst är det hemskt, ska man behöva koncentrera sig bara på att jobba när man är på jobbet eller...? Vart är världen på väg...

Jens, rök av allehanda slag är nog det värsta som kan sätta sig i väggarna. Dock finns det bra hjälp i form av firmor som har ozonmaskiner, de tar bort ALL lukt. Hoppas er besiktningsman har koll på det.

men vad trist med rökfadäsen. det är ju bara helt kass att en sån löjlig liten grej att man tror att det går lika bra med micron skall leda till såna katastrofala besvär. att inte slarva med levande ljus borde vara det enda viktiga att tänka på. och kanske att inte glömma att vattnet rinner ur kranen ibland. men micron ? - de måste bygga in fler autostoppgrejer i dem.

nåja....nu har du att göra hemma i alla fall...

hoppas det löser sig och att lukten försvinner snart.

1 timme sedan, Robert sade:

Jens, rök av allehanda slag är nog det värsta som kan sätta sig i väggarna. Dock finns det bra hjälp i form av firmor som har ozonmaskiner, de tar bort ALL lukt. Hoppas er besiktningsman har koll på det.

Jo jag läste om ozonmaskiner, ska kolla med besiktningsmannen på fredag. Men tydligen kan man inte bo hemma då under några dagar...

13 minuter sedan, gerard ohman sade:

men vad trist med rökfadäsen. det är ju bara helt kass att en sån löjlig liten grej att man tror att det går lika bra med micron skall leda till såna katastrofala besvär. att inte slarva med levande ljus borde vara det enda viktiga att tänka på. och kanske att inte glömma att vattnet rinner ur kranen ibland. men micron ? - de måste bygga in fler autostoppgrejer i dem.

nåja....nu har du att göra hemma i alla fall...

hoppas det löser sig och att lukten försvinner snart.

Ja det var mindre kul, och jo jobb finns... Skulle ju precis börja renovera hallen men det får bli sen, det är ju tur att man kan dra ut lite på jobben så att man har jobb länge...<_<:blink:

Men åja, det ordnar sig säkert vad det lider...

Trevliga och tråkiga nyheter, hoppas allt löser sig på ett bra sätt, angående ozon så kolla med räddningstjänsten, deras restvärdesgrupp kan ha maskiner att hyra ut, eller vet var man kan låna.

13 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Trevliga och tråkiga nyheter, hoppas allt löser sig på ett bra sätt, angående ozon så kolla med räddningstjänsten, deras restvärdesgrupp kan ha maskiner att hyra ut, eller vet var man kan låna.

Ja jag ska fråga besiktningsmannen om det, dom har säkert varit med om liknande saker innan..

On 2018-03-28 at 12:33 PM, Jens Nilsson sade:

Kanske nåt för era forumträffar söderöver i framtiden...: 

http://tjock.se/passet/art/367516/vandra_45_meter_upp_i_luften/

Eller nåt för sanne kanske...:)

Tack för tipset. Det lär garanterat bli ett fototillhåll för många fotografer i närområdet. Jag noterar det på min todolista :)

11 timmar sedan, Fredrik H sade:

Med min höjdrädsla ALDRIG!!!:(

Det är inte obehagligt förrän du tittar ner :D

Sorry sorry för mitt långa uppehåll här, men har varit i en total fotosvacka av sällan skådat slag. Nu har den börjat komma tillbaka, tack och lov :) Kommer nog inte att orka läsa igenom alla trådar och inlägg, så ta inte illa upp... 

9 timmar sedan, Mona sade:

Sorry sorry för mitt långa uppehåll här, men har varit i en total fotosvacka av sällan skådat slag. Nu har den börjat komma tillbaka, tack och lov :) Kommer nog inte att orka läsa igenom alla trådar och inlägg, så ta inte illa upp... 

Jag har haft en ännu längre svacka som inte riktigt vill gå tillbaka så jag förstår fullkomligt!

15 timmar sedan, Mona sade:

Lusten kommer tillbaka så det är bara till att vänta in den :)