Jump to content
Jens Nilsson

Klotterplanket

Recommended Posts

On 2017-10-13 at 11:55 AM, malinhalvarsson sade:

Hej på er! 

Jag var tillbaka för lite mer än en månad sen och skrev i chattboxen och sa att jag var tillbaka. Då tog mitt liv en ny vändning (efter att ha varit arbetslös), jag fick två jobb och får nu jobba med två saker jag älskar. Teknik och skönhet! Jag har alltså blivit anställd på Elgiganten och The body shop. Det är så kul och mycket att lära.

Det som är extra roligt är att på Elgiganten är jag den enda som är riktigt kamerakunnig ;) Så jag får frågorna kring kameror och kringhörande utrustning. 

Jag vet att jag kommer jobba mycket framöver och kommer kika in när jag kan. Men jag ville bara uppdatera för er så ni vet var jag håller hus och vad jag gör om mina dagar. 

Hoppas allt är bra med er! Ska kika igenom forumet idag för idag är jag leeeedig :D 

Kul och i bland även jobbigt med tvära vändningar, men grattis till nya jobben!!!  Kul om du tittar in här igen emellanåt! :thumbsup:

Ja hej på er alla, har varit lite frånvarande ett tag då lusten och inspirationen dalat något, även om det blivit en del bilder.  Har dock inte haft så mycket lust för nätaktiviteter, har haft annat i tankarna även om en del fotoprojekt finns i bakhuvudet. Vi har dragit i gång en stegräknartävling på jobbet så nu går jag så mycket som möjligt och det har tagit mycket av min tid. I bland som nu under helgen har kameran fått hänga med. 

Har förutom några fjuttiga bilder till min utmaning dragit i gång ett projekt som jag grunnat på länge men inte kommit till skott förrän nu. Får väl se vad det blir av det, om jag vågar visa några av dom bilderna framöver...

On 2017-10-14 at 11:37 AM, Martin sade:

Jag är precis på väg ut ur 3 dagar med kräksjuka på i tur och ordning min 2-åring, min 6-åring samt min fru.

Jag vet vad jag missar slipper om jag skippar surströmmingen, samma sak som när man har vinterkräksjukan i huset...

Som av en händelse åt vi surströmming i afton också då svärmor är här på besök, och vi mår fortfarande bra...:lol:

Och nej, jag har inga problem med henne, så det är inte ytterligare någon anledning att må illa...:y15::D

Hej och hopp, har varit lite frånvarande här då jag haft dåligt med motivation och intresset dalat lite. Har haft lite annat i fokus dessutom men ska försöka ta tag i detta igen...

Kul att du är tillbaka.....så är det nog för dom flesta. Intresset går upp och ner och det kommer annat emellan. Hoppas att det snart ljusnar igen med fotograferingen :)

9 timmar sedan, Cope sade:

Kul att du är tillbaka.....så är det nog för dom flesta. Intresset går upp och ner och det kommer annat emellan. Hoppas att det snart ljusnar igen med fotograferingen :)

Jo så är det ju, får se om jag lyckas vända på eländet. Jag vill ju men i bland är det knepigt...:huh:

22 hours ago, Jens Nilsson said:

Hej och hopp, har varit lite frånvarande här då jag haft dåligt med motivation och intresset dalat lite. Har haft lite annat i fokus dessutom men ska försöka ta tag i detta igen...

Kul att du tittar in och visst är det väl så att annat i livet tar överhand ibland och då är det väl lätt så att ens hobby blir lidande, eller så finns bara suget inte där!

Men du ska nog se att det vänder :)

51 minuter sedan, Mathias sade:

Kul att du tittar in och visst är det väl så att annat i livet tar överhand ibland och då är det väl lätt så att ens hobby blir lidande, eller så finns bara suget inte där!

Men du ska nog se att det vänder :)

Ja jag hoppas det vänder, orkar ju aldrig dra i gång datorn ens på kvällarna som det är nu, än mindre att gå ut och fota. Särskilt på vardagarna då man jobbar när det eventuellt finns lite ljus ute. Det här är en extra dålig årstid för foto för min del, måste hitta motiv som funkar även under höst/vinter..

I dag blir det inte många knop, ligger hemma och har sjukdom.... Jäkla förkylning... Och fint väder som tusan, enda trösten är att om jag varit frisk hade jag varit på jobbet och inte kunnat gå ut och fota då heller...:(

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

I dag blir det inte många knop, ligger hemma och har sjukdom.... Jäkla förkylning... Och fint väder som tusan, enda trösten är att om jag varit frisk hade jag varit på jobbet och inte kunnat gå ut och fota då heller...:(

Ajdå....krya på dig.....

Jobbade i går trots att förkylningen inte släppt helt, men kände att jag behövde närvara vid vår årliga inventering. Vi hade även vinstutdelning för vår stegräkningstävling, eller utmaning som den kallades. Det lottades ut biobiljetter och några Samsung läsplatta men där kammade jag noll..<_< Dock hade dom priser till toppfemmorna, och jag hamnade på fjärde plats och vi fick såna här grymt läckra västar... :D

rps20171118_131630.thumb.jpg.d103eb59525723e44bc91a3385bbed03.jpg

rps20171118_131645.thumb.jpg.a32be394a398109395681f6245ea136d.jpg

Tack Alla, jo jag har gått en hel del för detta, mellan 24000 och 34000 steg per dag,utom den sista dagen då min dunderförkylning gjorde så att jag inte orkade mer än drygt 9000 steg. Stegsnittet för mig låg på drygt 26000 steg när tävlingen avslutades, så jag får väl anse mig som rätt nöjd.:)

Mycket bra! Jag är själv lite för stillasittande för tillfället, kanske skulle man utmana sig själv lite (även om det inte lär snitta 26.000 steg) :)

Tror att folk i regel går eller rör på sig för lite, tror snittet för svensken är ca 5000 steg per dag, men det är 10000 som rekommenderas, 12000 enligt vissa har jag läst... :)

On 2017-11-20 at 6:44 AM, Jens Nilsson said:

Tack Alla, jo jag har gått en hel del för detta, mellan 24000 och 34000 steg per dag,utom den sista dagen då min dunderförkylning gjorde så att jag inte orkade mer än drygt 9000 steg. Stegsnittet för mig låg på drygt 26000 steg när tävlingen avslutades, så jag får väl anse mig som rätt nöjd.:)

tipp tapp tipp tapp tippetippe tipp tapp :lol: