Jens Nilsson

Nutella Semifreddo

32 posts in this topic

Jag gjorde ju den här till Nyårsafton fast med hemgjord Nutella, och ska jag vara ärlig så blev den inte alls så god som jag hade hoppats. Nu berodde det inte på ditt recept utan på min Nutella. Den fick inte alls liknande smak som den köpta, den smakade väldigt mycket nötter, för mycket, trots att jag hade i mycket choklad. Min Nutella blev inte så söt som den köpta, så Semifreddon smakade inte mycket, smakade mest grädde. Det hade räckt med 3 dl. Däremot blev min hemmagjorda chokladmaräng väldigt god!

Jag får göra denna med köpt Nutella istället. Kan inte rekommendera det receptet jag länkade till, om man nu inte vill att nötsmaken ska vara övertydlig.

Ajdå vad synd... Tja man vet ju inte förrän man provat. Då testar jag nog inte att göra den nutellan. Och får du för dig att prova igen med köpt nutella tror och hoppas jag att du blir belåten! :)

Jag ska prova en annan gång med köpt Nutella! 

Tänkte nu att det är säkert gott även i cheesecake  :nyam:

1 hour ago, Ida.P said:

En sån har jag också gjort hemma den blev jättegod:star:

Den måste du ha gjort i smyg för annars hade du aldrig hunnit smaka den innan pappa hade ätit upp den. :D

Jens Nilsson, Cope, Mona och 1 other like this

On 2017-07-17 at 0:22 PM, Ida.P said:

En sån har jag också gjort hemma den blev jättegod:star:

Du är väldigt duktigt i köket, det har jag sett på bild :)  Hann du ta någon bild på denna innan pappa åt upp den?! :y15: :D