Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Brahehus!

Recommended Posts

Satt och pillade med en bild i color efex. Har lagt på 2 filter. Ett color user define eller vad det heter och ett detalj filter. Färgfiltret var mest för att fixa till himlen lite och detaljfiltret var för själva byggnaden. Detaljfiltret lade jag på med kontrollpunkter och färgfiltret lade jag på globalt men la mest energi på himlen.

Så här blev det.....

post-882-0-29348300-1438202932_thumb.jpg

Hiss eller diss......det spelar ingen roll. Shoot mina vänner, låt mig höra era åsikter.

Ttcker den blev riktigt bra! Om det är samma bild som du har i den andra tråden så känns det som vitbalansen är betydligt bättre i denna versionen! Snyggt spakat :)

Tack Mathias :)

Jag tror det är samma fast nu blev jag osäker. Det är ju flera dagar sedan jag postade bilderna :D

Du må tro jag har funderat på att stanna många gånger och kommit på att jag inte haft kameran med mig. :)

Blåste det ute eller är det fel på mina glas? Vinkeln är ju bra men kan man inte få den lite mer dramatiskt? :)

Usch, jag har väldiga problem att tycka till om andras bilder. :) 

On ‎2016‎-‎10‎-‎15 at 1:00 PM, ToddeSwe said:

Du må tro jag har funderat på att stanna många gånger och kommit på att jag inte haft kameran med mig. :)

Blåste det ute eller är det fel på mina glas? Vinkeln är ju bra men kan man inte få den lite mer dramatiskt? :)

Usch, jag har väldiga problem att tycka till om andras bilder. :) 

Då får du se till att ha kameran med dig nästa gång du åker förbi :)

Det stämmer, det blåste rätt ordentligt och bilden är tagen med monterat gråfilter som jag inte minns styrkan på.

Vad är det som du vill ha dramatiskt?

2 hours ago, sanne said:

Super flot med de nærmest bølger på himlen..fine farver ...billedet står fint med kontrasterne ..:thumbsup:

Tack och bock :)

33 minutes ago, Cope said:

Då får du se till att ha kameran med dig nästa gång du åker förbi :)

Det stämmer, det blåste rätt ordentligt och bilden är tagen med monterat gråfilter som jag inte minns styrkan på.

Vad är det som du vill ha dramatiskt?

Tack och bock :)

Molnen lite mörka och kanske tonemappad? Svartvit? 

5 hours ago, ToddeSwe said:

Molnen lite mörka och kanske tonemappad? Svartvit?

Okej :)

Jag har den som svartvit någonstans också, det vet jag. Men jag orkar inte leta upp den för tillfället så jag har några hundra bilder till från den gångna helgen som ska gås igenom :)

1 hour ago, Cope said:

Okej :)

Jag har den som svartvit någonstans också, det vet jag. Men jag orkar inte leta upp den för tillfället så jag har några hundra bilder till från den gångna helgen som ska gås igenom :)

Du gör ju naturligtvis som du vill. Snart har jag vägarna förbi själv. 😃

On 2016-10-18 at 6:11 AM, Jens Nilsson said:

En annan började också rätt sent, 2009  blev det  mer allvar då jag köpte min första digitala systemare men har ju egentligen alltid haft kamera. Men känner mig fortfarande som en nybörjare tyvärr...

Hur kommer det sig? Jag känner mig vanare med min kamera för varje fototillfälle nu. MEN här bland er känner jag mig fortfarande lite ny och fräsch. :) he he he.

Det beror nog mest på att man ser ju andra som tar såna fantastiska bilder både här på forumet och andra ställen, och som dessutom är fenor på PS, då känner jag mig som en nybörjare. PS är en mardröm för mig, försöker lära mig men det är ju hopplöst, blir oftast de enklaste vanligaste redigeringarna för min del...

Har för lite tid och möjlighet just nu att fota som jag skulle vilja så jag står still i den utvecklingen  oxå...  Men jag har gett upp det hoppet, fotar för att det är kul och gör det när jag kan. :)

14 hours ago, Jens Nilsson said:

Det beror nog mest på att man ser ju andra som tar såna fantastiska bilder både här på forumet och andra ställen, och som dessutom är fenor på PS, då känner jag mig som en nybörjare. PS är en mardröm för mig, försöker lära mig men det är ju hopplöst, blir oftast de enklaste vanligaste redigeringarna för min del...

Har för lite tid och möjlighet just nu att fota som jag skulle vilja så jag står still i den utvecklingen  oxå...  Men jag har gett upp det hoppet, fotar för att det är kul och gör det när jag kan. :)

Tror inte man ska jämföra sig med andra för det finns alltid dom som är bättre. Att fota för skoj skull är nog det som gäller tror jag. Blir det sedan bra så är det ju en bonus. Ps är ett mycket stort program att lära sig och jag hade respekt för det, men efter en video på youtube så kan jag nu (inte bra men ändå) ta bort halos och grenar. :) Vi har ju resten av livet på oss. Tänk sen när vi får pension :) HELA dagarna med kameran på magen. he he he.

Så sant så, men då jag känner att man stannat i utvecklingen känns det tungt i bland... PS håller jag på att försöka utöka kunskaper i, men det är väldigt svårt, tycker det skulle vara roligt om nåt fastnade, inte kul att läsa instruktioner hela tiden...

Känner samma sak men när jag väl står där så går fingrarna mot rattarna lite vanare och säkrare för varje gång.

Imorgon SKA jag ta med mig kameran och fota Brahehus, har nu kört förbi 3-4 gånger sedan denna tråden skapades och jag sa att jag skulle.

1 hour ago, ToddeSwe said:

Känner samma sak men när jag väl står där så går fingrarna mot rattarna lite vanare och säkrare för varje gång.

Imorgon SKA jag ta med mig kameran och fota Brahehus, har nu kört förbi 3-4 gånger sedan denna tråden skapades och jag sa att jag skulle.

Ska bli spännande att se vad du kan skaka fram :)

51 minutes ago, Cope said:

Ska bli spännande att se vad du kan skaka fram :)

Skaka :) fram he he he Stativet är packat! :)

8 minutes ago, Fredrik H said:

Vacker sträcka där lägst Vättern.  

Ser fram emot dina bilder 

Brukar ta kustvägen när jag ska ner till Gränna och på sommaren är det riktigt fint där.