Jump to content
Martin

Köpa stativ - tips?

Recommended Posts

Grattis, ser stabilt ut. Du får skriva en rad eller två när du testat det :)

Tack :)

Det ska jag göra. För tillfället så hårdtestar jag det i klädkammaren :)

Igår var det nya stativet med ute i fält. Stativet i sig är det väl inte så mycket att orda om då jag bara vek ut benen och arbetade från lägsta höjd :)

Det är iaf lätt att bära.... :)

Kulleden däremot var en dröm att jobba med. Så jäkla smidig, det var som att arbeta med en varm kniv i smör. Den är helt klart värd sin peng :wub:  :wub:  

Väcker liv i denna tråd igen. Letar efter ett rese stativ. Helst under kilot med stativ +huvud. Kollat sirui t-025x. Litet och lätt. Har ni några andra förslag. Vill hålla mig under 2 tusen. 

Jag har dålig koll på reseatativ med det du nämner läser man rätt ofta om när det gäller just resestativ. Sirui gör ju annars bra skit så det är nog detta stativet också.

Vill du komma en aning billigare undan så kan du köpa det här och sparar nästan en 500-hundring.

http://www.ebay.com/itm/Sirui-T-025X-Carbon-Fiber-Tripod-with-C-10S-Ball-Head-/252095635757?epid=1670022494&hash=item3ab212212d:g:baAAAOSwfVpYqplz

Har kollat det. Lockande. Först tveksam för det skickades från Kina. Men siriu är ju kinesiskt. Beställer jag nu bör jag hinna få det i tid 

31 minuter sedan, Fredrik H sade:

Har kollat det. Lockande. Först tveksam för det skickades från Kina. Men siriu är ju kinesiskt. Beställer jag nu bör jag hinna få det i tid 

Absolut....det bör väl ta som längst 5 veckor att få hit det tycker jag.