Jump to content
Mona

Blomma out of bounds

Recommended Posts

Ibland följer man lite guider på tuben, och i går fick jag fick lust att göra en out of bounds igen. Denna gången av en päronblomma. Det blev som ofta inte helt perfekt. Här skulle man måla fram motivet från en mask, och det var inte helt lätt på det här motivet som i toppen av grenen saknade tydliga linjer, så det blev lite halvdant. Sen fattar jag inte varför det blev en svart rand på inre ramen..... Men men, bättre lycka nästa gång, kanske....! Kul är det att leka i alla fall :)

post-821-0-07011800-1399672938_thumb.jpg

Tycker att det blev riktigt snyggt, har aldrig provat själv då jag tyckt att det verkar vara för avancerat för mig, men har sett andras bilder och det är en häftig effekt. Oavsett den svarta randen så blev det riktigt coolt! :)

Tack vänner :) Visst är det kul att prova lite olika saker även om man inte når ända fram alla gånger. Out off bounds är ju inget nytt, så nu letar jag efter något annat kul :)

Oavsett dom få defekterna du nämner så tycker jag du har gjort ett bra jobb. Jag tycker den är riktigt läcker i sitt liggande format. Skitsnygg helt enkel :wub:  :wub:

Denna variant måste jag själv prova på. Du har möjligtvis inte kvar länken till guiden du följde??

Tack Conny :)  I guiden satte han inte ramen på samma ställe som jag, det kan man ju välja själv var, annars är allting lika förutom den där jäkla svarta randen...

Inte den enklaste att följa kanske, men efter en stunds letande så tog jag till slut denna. Finns säkert bättre om man orkar leta längre.

Tack....Jag ska ta mig en titt på den när jag är färdig med alla bilder från helgen. Hänger jag inte med i guiden så letar jag efter en annan, så det är lugnt :)

Gavin har ju gjort en guide som jag följt tidigare men då denna är från sidan så är det kanske ett annat tillvägagångssätt. Därför är det väl lika bra att försöka följa den du hittade :)

Jag har gjort efter Gavins tidigare, men nu fick jag inte alls till det efter den. Kanske för att det var med CS5....

Hmm....skumt. Jag har följt den också i CS6 och det har funkat för mig. Kanske missade du något steg???

Dock ska det tilläggas att när jag håller på med out of bounds så går det åt några försök innan jag lyckas :)

Det kan säkerligen vara jag som gjort fel. Jag gjorde min bild ganska sent och fattningsförmågan var nog inte vad det borde... :confused0039: