Jump to content
Eva Lind

Rolf?!?!?

Recommended Posts

Var till fotomässan i helgen och fick äntligen träffa Mona och Jens :) Det var helt klart en av höjdpunkterna :)

Den andra var att få se min bild som blev uttagen i en instagramtävlingev #9till5. Av ca 2400 bilder var vi 120st som kom med på mässan.

post-836-0-34296500-1385494617_thumb.jpg

Mona och jag gick upp på Canons hylla för att testa deras "super-duper-alla-kategorier-bästa".. När jag står där och tittar i sökaren med ett 800 så ser jag någon som ser väldigt bekant ut på "konkurentens" sida. Kan det vara Rolf som smugit sig upp till Stockholm? Blånagel efter byggjobb på lilla stugan kanske?

post-836-0-36698100-1385494527_thumb.jpg

Eller, nej... När han tittade upp insåg jag att det var fel :)

Tycker också att höjdpunkten var att få träffa dig Eva och Mona, det var jättetrevligt! Och som jag letade din bild, hittade inte ens den montern.. ;) Men till sist så..

Jag hade ingen lust att köa för att gå upp i tornet för att prova canonerna på navarone, men när vi skiljdes åt och jag såg att det inte var nån kö blev jag lite sugen men då hade jag inte tid.

Är bilden på "Rolf" tagen med en av canonerna eller är det med din egna kamera? :)

Snyggt Eva. Vilken fin svartvit konvertering du har gjort. Den gillas skarpt :wub:

Jag såg direkt att det inte var Rolf. Han är mkt rundare och har mindre hår :D  :D:P  

Snyggt Eva. Vilken fin svartvit konvertering du har gjort. Den gillas skarpt :wub:

Jag såg direkt att det inte var Rolf. Han är mkt rundare och har mindre hår :D  :D:P  

Jag UTGÅR från att du menar att gubben på bilden är mycket rundare och har mindre hår än jag??

:angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :D

Var till fotomässan i helgen och fick äntligen träffa Mona och Jens :) Det var helt klart en av höjdpunkterna :)

Den andra var att få se min bild som blev uttagen i en instagramtävlingev #9till5. Av ca 2400 bilder var vi 120st som kom med på mässan.

Gratulerar till uttagningen! kul att du kom med på mässan  :)

Eva, först vill jag säga att det var dagens, ja hela helgens stora höjdpunkt även för mig att träffa både dig och Jens :) Du och jag har kamperat i forumet tillsammans i ca 3½ år nu, Jens lite kortare tid, så det var inte en dag för tidigt att vi sågs. Väldigt trevligt :wub:

Grattis till uttagningen! Din bild till tävlingen är verkligen en canonbild, tagen i precis rätt ögonblick. Den bilden får en att stanna upp och fundera på varför mannen sitter i kostym och kör gräsklipparen! Det ser ut att vara begravningsgäster, men varför sitter han då på gräsklipparen? Många frågor dyker upp i huvudet :blink:

Bilden med 800'an är också en canonbild! Det såg jag direkt på minneskortet att det är Rolf!! Är det inte han så är det hans tvilling, och har han ingen tvilling, ja då är det ingen tvekan :D  :D Ajabaja Rolf att smyga omkring så där och leka paparazzi!! Det blåa fingret har han nog fått när han trasslade in fingrarna i D4'an  :D  :D 

Grattis till uttagningen alltid roligt att få sina alster uppmärksammade och en fin bild var det också.

Gubben på bilden vem det än är så ser han ut att kunna hålla konkurrenterna på avstånd medan du kom riktigt nära godsakerna med din bild.  :)

Bilden med 800'an är också en canonbild! Det såg jag direkt på minneskortet att det är Rolf!! Är det inte han så är det hans tvilling, och har han ingen tvilling, ja då är det ingen tvekan :D   Ajabaja Rolf att smyga omkring så där och leka paparazzi!! Det blåa fingret har han nog fått när han trasslade in fingrarna i D4'an  :D  

Nu skall tant Mona inte retas!!  :angry:  :angry:  :lol:

Jag har ingen tvillingbror vad jag vet, men banne mig om jag bör börja släktforska lite för den snubben är på pricken lik mig, i alla fall den bit av ansikte och huvud som syns.  :wacko:  :o

Och nej. Man kan inte få blåa fingrar av D4'or. Dom är perfekt ergonomisk utformade och blir en till en naturlig del av handen när man håller dom. Så de' så!!   :angry:  :D