Jump to content
Mona

Mera penselfärg!

Recommended Posts

De senaste dagarna har jag provat att göra fler målningar med penslar och texturer. Det är riktigt roligt och svårt att sluta när man kommit igång!

Här har jag använt penslar och en textur. Har också snöat in på olika ramar och försöker lära mig olika sätt att få till dem.

post-821-0-83902100-1361214973_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Här har jag bara använt penslar och skippat ramen.

post-821-0-09625200-1361215015_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Snyggt som tusan Mona. Vid första anblicken hade jag svårt att avgöra vinnaren men efter en stunds tittande så trillade den på plats.

Det blir bild 2 som ställer sig överst på prispallen hos mig. Jag gillar dom softa, bleka färgerna du har fått till i den bilden. Det är ett drömsk och romantiskt resultat efter en perfekt utförd målning.

Skitsnygg helt enkelt....

Väldigt fina Mona.  Gillar båda, på olika sätt.  Måste man välja en blir det den andra  :)

Kul teknik, och garanterat något man skulle kunna ha på vägg eller prångla på Gallerix...   

Härligt att se vilken kreativitet det blommat upp här i forumet. Ditt måleri Mona skall du absolut fortsätta med för det är riktigt bra, särskilt andra bilden tilltalar mig med sin ljushet och begränsade färgskala. Mycket snyggt!